هزینه های راه اندازی فیبر نوری

هزینه های راه اندازی فیبر نوری ذهن بسیاری را به خود درگیر کرده است

اینترنت فیبر نوری یا ftth نوعی پهنای باند است که در آن داده‌ها با کابل‌های فیبر نوری به شکل پالس‌های نور انتقال پیدا می‌کنند. می‌توان ادعا کرد که اینترنت فیبر نوری با سرعت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه، بالاترین سرعت را نسبت به تمامی اینترنت‌ها دارد. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد از سرعت پایین اینترنتتان خسته شده‌اید، راه اندازی فیبر نوری بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. در همین راستا یکی از دغدغه‌های اصلی مشترکانی خانگی و صنعتی که می‌خواهند این نوع اینترنت را راه‌اندازی کنند، هزینه های راه اندازی فیبر نوری است که در این مطلب از شرکت برنا به طور مفصل به این مساله می‌پردازیم.

هزینه های راه اندازی فیبر نوری

عوامل موثر بر تعیین نرخ دقیق هزینه های راه اندازی فیبر نوری

به طور کلی باید بگوییم که اطلاعات چندان دقیقی از هزینه نصب فیبر نوری مخابرات در دسترس نمی‌باشد اما با در نظر گرفتن تجربیات موجود در این زیمنه می‌توان گفت که مخابرات یک منطقه معمولا کابل‌کشی تا جلوی ساختمان مورد نظر را بر عهده گرفته و بابت آن هزینه‌ای را از شما دریافت نخواهد کرد.

اما با توجه به این موضوع که کابل‌های فیبر نوری با سایر کابل‌ها متفاوت هستند، تیم فنی مخابرات کابل‌کشی داخل ساختمان را برای شما انجام داده و تنها هزینه کابل، اجرت کابل‌کشی و همینطور نصب و راه‌اندازی مودم را از شما دریافت خواهد کرد. شما با مراجعه به صفحه خرید تجهیزات فیبر نوری می‌توانید این تجهیزات را با قیمتی باورنکردنی نسبت به سایر مراکز فعال در این زمینه خریداری کنید. در ادامه این قسمت قصد داریم شما را با هزینه های راه اندازی فیبر نوری آشنا کنیم.

1. هزینه های راه اندازی فیبر نوری با توجه به متراژ محل مورد نظر

یکی از عواملی که می‌تواند بر روی هزینه راه‌اندازی تجهیزات فیبر نوری تاثیر داشته باشد، متراژ محل مورد نظر است. طبیعتا برای اماکنی که وسعت بالاتری دارند باید به سراغ کابل‌ها و تجهیزات بیشتری بروید. به همین خاطر هم هزینه نصب این تجهیزات در مقایسه با محیط‌هایی با متراژ پایین، بیشتر خواهد بود.

از سویی دیگر در محیط‌هایی با متراژ بالا تیم تخصصی کابل‌کشی باید زمان بیشتر را صرف کابل‌کشی کند که در این شرایط هزینه دستمزد نیز به مراتب بالاتر خواهد بود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت به هر مقدار که محیط مورد نظر برای کابل‌کشی مساحت و وسعت بیشتری داشته باشد، هزینه اجرای کابل‌کشی نیز بیشتر خواهد بود. شما با بازدید از صفحه خرید تجهیزات شبکه می‌توانید انواع این تجهیزات را در سطح کیفی بالا بدون نگرانی خریداری کنید.

2. هزینه های راه اندازی فیبر نوری بر اساس کابل مصرفی

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی هزینه اجرای فیبر نوری، نوع کابل فیبر نوری مورد استفاده است. اصولا کابل‌ها طبقه‌بندی مختلفی بر اساس ظرفیت دارند و نوع کابلی که قرار است از آن استفاده شود، طبق تشخیص کارفرمای تیم عملیاتی متخصص تعیین خواهد شد.

این فرد نیز با در نظر گرفتن شرایط محیطی، متراژ و میزان استفاده افراد از شبکه کابلی که باید استفاده شود را مشخص می‌کند و با کمک تیم خود امور اجرایی برای نصب را آغاز می‌کند. کابل‌های فیبر نوری در بازار با قیمت‌های گوناگونی به فروش می‌رسند. در این بین آن دسته از کابل‌هایی با پهنای باند بالاتر، به طور معمول قیمت بیشتری در مقایسه با سایر کابل‌هایی با پهنای باند کمتر دارند.

3. نوع پیکربندی فیبر نوری بر هزینه اجرای تجهیزات آن تاثیر مستقیمی دارد

بودجه‌ای که قصد دارید برای هزینه های راه اندازی فیبر نوری کنار بگذارید، به نوع پیکربندی فیبر نوری نیز بستگی دارد. مراکز ارائه‌دهنده اینترنت فیبر نوری می‌توانند با انتخاب یکی از سه پیکربندی رایج برای این تکنولوژی که در ادامه شرح داده شده‌اند، این سرویس را برای استفاده مشترکان اجرا کنند.

انواع پیکربندی فیبر نوری به شرح زیر است:

  • فیبر به منزل یا FTTH رایج‌ترین روش کابل‌کشی فیبر نوری است که بیشترین کاربرد را دارد. در این مدل از پیکربندی تمامی طول مسیر تا محل مشترک، کابل فیبر نوری جایگزین کابل مسی می‌شود
  • فیبر به ساختمان یا FTTB رای آپارتمان‌ها وساختمان‌های مسکونی و تجاری قابل ارائه است. به این صورت که کابل فیبر نوری تا ساختمان مورد نظر کشیده می‌شود، سپس در داخل ساختمان برای کابل کشی تا هر واحد از کابل شبکه یا همان فناوری DSL استفاده می‌شود
  • فیبر به محله یا FTTC که در این پیکربندی، نقطه پایانی فیبر، یک کافو در منطقه‌ای در فاصله‌ای کمتر از 500 متر است. سپس مشترک با استفاده از یکی از فناوری‌های DSL به شبکه وصل می‌‌شود

هزینه های راه اندازی فیبر نوری

تجربه‌ای تکرارنشدنی از فناوری فیبر نوری با تجهیزات فیبر نوری برنا

به علت هزینه اولیه نصب فیبر نوری، هزینه‌های جاری مربوط به اینترنت فیبر نوری نسبت به اینترنت‌های همراه و خطوط ثابت معمولی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. ضمنا با توجه به مصرف پایین انرژی و نیاز به تعمیرات و نگهداری کمتر در فیبر نوری، اینترنت فیبر نوری در بلندمدت ارزش بیشتری را برای مشترکان خود به همراه خواهد داشت. شرکت برنا مرجعی قابل اطمینان برای تهیه تجهیزات اکتیو و پسیو فیبر نوری است. اگر به دنبال تجهیزاتی مقرون‌به‌صرفه برای راه‌اندازی فیبر نوری در منزل و محل کار هستید، می‌توانید از مزایای متعدد فنی تجهیزات فیبر نوری مجموعه ما بهره‌مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 12