تولید تجهیزات شبکه و فیبر نوری در کشور

تولید تجهیزات شبکه و فیبر نوری در کشور همراه با نصب و راه‌اندازی سریع

اگر به دنبال راه‌اندازی شبکه فیبر نوری هستید، باید بگوییم که برای این منظور به تجهیزات مختلفی نیاز خواهید داشت. از جمله برخی از این تجهیزات می‌توان به کابل های شبکه و فیبر نوری و یا اتصالاتی چون پیگتیل و پچ کورد اشاره کرد. همچنین برای نصب تجهیزات نیز لازم است که تجهیزات مناسب را در اختیار داشته باشید. در این صفحه به معرفی خدمات شرکت مخابراتی تلکام برنا میپردازیم و خدمات تولید تجهیزات شبکه و فیبر نوری را به معرفی خواهیم کرد.

تجهیزات شبکه و فیبر نوری در کرج

تجهیزات شبکه و فیبر نوری برای راه‌اندازی اصولی

اینترنت فیبر نوری نوعی اتصال اینترنتی است که از کابل‌های فیبر نوری برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند. این نوع اینترنت سریع‌تر و قابل اعتمادتر از اتصالات اینترنتی سنتی است و آن را به انتخابی فزاینده برای کاربران مسکونی و تجاری تبدیل می‌کند. با این حال، راه‌اندازی اینترنت فیبر نوری به تجهیزات خاصی نیاز دارد. در ادامه به تجهیزات مورد نیاز اینترنت فیبر نوری و نحوه عملکرد آن‌ها می‌پردازیم.

از جمله برخی از تجهیزات شبکه و فیبر نوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابل فیبر نوری
  • کابل شبکه
  • پیگتیل
  • پچ کورد
  • ترمینال مخصوص
  • روتر
  • کابل اترنت
  • کارت nic
  • قدرت‌سنج نوری
  • اسپلایسر
  • و…

شرکت مخابراتی برنا

ما چه محصولاتی را تولید میکنیم؟

تولید کابل فیبر نوری

شرکت تلکام برنا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کابل فیبر نوری در ایران است. این شرکت با داشتن تجهیزات پیشرفته و تیمی متخصص، تولید و عرضه کابل‌های فیبر نوری با بهترین کیفیت و قیمت را در بازار ارائه می‌دهد. این کابل‌ها به عنوان یکی از راه حل‌های ارتباطی فعال در صنعت ارتباطات و اینترنت پرسرعت و با عملکرد بالا شناخته شده‌اند. خدمات بیشتری مانند نصب، راه اندازی و پشتیبانی پس از فروش نیز توسط شرکت تلکام برنا به مشتریان ارائه می‌شود. با استفاده از کابل فیبر نوری تولید شده توسط تلکام برنا، فراهمی امنیت، سرعت و پایداری در شبکه‌های ارتباطات و اینترنت افزایش می‌یابد.

تولید کابل شبکه

شرکت تلکام برنا، یکی از پیشروان صنعت تولید کابل شبکه در ایران است. این شرکت با هدف تولید کابل های شبکه با کیفیت بالا و طراحی مدرن تاسیس شده است. خدمات این شرکت شامل تولید کابل های شبکه در تنوع انواع گسترده ای از مدل ها است. این کابل ها با استفاده از تکنولوژی های برجسته و با استفاده از مواد و ماشین آلات به روز، بهترین کیفیت را در بازار فارسی زبان به ارمغان آورده اند. همچنین تلکام برنا ضمن تولید، از خدمات پشتیبانی بعد از فروش نیز برخوردار می باشد که با ایجاد اطمینان و رضایت مشتریان، نام و شهرت آن را در بازاریابی خود دست یافته است.

تولید پیگتیل فیبر نوری

تلکام برنا یکی از پیشروان صنعت ارتباطات در ایران است که ارائه دهنده خدمات ارتباطی بین المللی و داخلی است. این شرکت با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا در زمینه ارتباطات، به مشتریان خود خدمات متنوعی ارائه می دهد. یکی از خدماتی که تلکام برنا ارائه می دهد، خدمات تولید پیگتیل است. پیگتیل، نرم افزاری است که امکان ایجاد مدارک تجاری و اداری را به صورت دیجیتال برای کاربران فراهم می کند. به علاوه، صورتحساب های ارسالی با استفاده از پیگتیل بسیار سریع و ساده قابل پردازش هستند و می توانند به منظور ایجاد فاکتور، گزارش جریان نقدی و مدیریت موجودی استفاده شوند.

تولید پچ کورد فیبر نوری

شرکت تلکام برنا یکی از شرکت‌های برتر و معتبر در زمینه تولید و توزیع پچ کورد است. پچ کورد یکی از لوازم جانبی شبکه است که برای اتصال دستگاه‌هایی مانند کامپیوتر، سوئیچ، روتر و … بکار می‌رود. این شرکت با استفاده از جدیدترین تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا، پچ کوردهای با کیفیت و با دوامی را تولید و عرضه می‌کند. این پچ کوردها با انواع مختلف کانکتورهای شبکه مانند RJ45، LC، SC و … ساخته می‌شوند که قابلیت انتقال داده‌ها را بهتر و پایدارتر نمایند. با توجه به قابلیت اطمینان بالا و کیفیت خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد، می‌توان به راحتی این محصولات را جزو بهترین و مورد اعتمادترین پچ کوردهای موجود در بازار دانست.

 

کابل فیبرنوری

1. کابل‌های فیبر نوری

کابل‌های فیبر نوری ستون فقرات اینترنت فیبر نوری هستند. آنها کابل‌های نازک و انعطاف‌پذیر ساخته شده از شیشه یا پلاستیک هستند که داده‌ها را با استفاده از سیگنال‌های نوری منتقل می‌کنند. کابل‌های فیبر نوری قادر به انتقال داده‌ها با سرعت بالا و در فواصل طولانی هستند که همین می‌تواند آن‌ها را برای اتصال به اینترنت ایده‌آل کند.

باکس ATB فیبر نوری 2 کور یا ترمینال دیواری شبکه فیبرنوری FTTH

2. ترمینال شبکه نوری (ONT)

ترمینال شبکه نوری (ONT) دستگاهی است که کابل فیبر نوری را به خانه یا محل کار شما متصل می‌کند. این ترمینال سیگنال‌های نوری ارسال شده توسط کابل فیبر نوری را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند که می‌تواند توسط دستگاه‌های شما استفاده شود. این ترمینال همچنین یک اتصال برای روتر شما فراهم می‌کند که به شما امکان می‌دهد چندین دستگاه را به اینترنت متصل کنید.

روتر فیبرنوری

3. روتر؛ از جمله مهم‌ترین تجهیزات شبکه و فیبر نوری

رو‌تر دستگاهی است که به ONT متصل می‌شود و دسترسی به اینترنت بی سیم را برای دستگاه‌های شما فراهم می‌کند. رو‌تر سیگنال‌های الکتریکی را از ONT گرفته و به صورت بی سیم پخش می‌کند و به دستگاه‌های شما امکان می‌دهد به اینترنت متصل شوند. برخی از ارائه دهندگان اینترنت فیبر نوری یک دستگاه ONT و روتر ترکیبی را ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر از شما می‌خواهند روتر خود را خریداری کنید.

4. کابل‌های اترنت

کابل‌های اترنت برای اتصال دستگاه‌های شما به روتر استفاده می‌شود. آنها اتصال سیمی را ارائه می‌کنند که سریع‌تر و قابل اعتمادتر از اتصال بی سیم است. کابل‌های اترنت در طول‌ها و دسته‌های مختلفی وجود دارند که Cat 5e و Cat 6 رایج‌ترین آنها برای مصارف خانگی هستند.

تجهیزات شبکه و فیبر نوری در کرج

5. کارت رابط شبکه (NIC)

کارت رابط شبکه (NIC) دستگاهی است که به رایانه شما اجازه می‌دهد به اینترنت متصل شود. اکثر رایانه‌های مدرن دارای یک کارت شبکه داخلی هستند، اما رایانه‌های قدیمی‌تر ممکن است برای اتصال به اینترنت فیبر نوری به یک NIC خارجی نیاز داشته باشند.

6. قدرت‌سنج نوری

توان‌سنج نوری دستگاهی است که توسط تکنسین‌های فیبر نوری برای اندازه‌گیری قدرت سیگنال‌های نوری ارسال شده توسط کابل فیبر نوری استفاده می‌شود. از این دستگاه در هنگام نصب و نگهداری برای اطمینان از اینکه اتصال فیبر نوری به درستی کار می‌کند استفاده می‌شود.

7. اسپلایسر فیبر نوری

اسپلایسر فیبر نوری دستگاهی است که توسط تکنسین‌های فیبر نوری برای اتصال دو کابل فیبر نوری به یکدیگر استفاده می‌شود. در هنگام نصب و نگهداری برای تعمیر کابل‌های آسیب دیده یا افزایش طول اتصال فیبر نوری استفاده می‌شود.

تجهیزات شبکه و فیبر نوری در کرج

چند نکته مهم درباره تجهیزات شبکه و فیبر نوری

برای راه‌اندازی و استفاده از شبکه فیبر نوری باید چند نوع ابزار را در اختیار داشته باشید و به نکات مختلفی توجه کنید. این موارد می‌توانند به شما کمک کنند تا راحت‌تر از همیشه کارهایتان را پیش ببرید.  در ادامه این نکات را بررسی کرده‌ایبم.

1. روش‌های پیوند یا همان اسپلایس

دو روش اصلی برای اتصال فیبرهای نوری وجود دارد: پیوند فیوژن و اتصال مکانیکی. اتصال فیوژن از گرما برای ذوب و ذوب انتهای دو الیاف به یکدیگر استفاده می‌کند و یک اتصال دائمی و کم تلفات ایجاد می‌کند. ا‌تصال مکانیکی از یک دستگاه ویژه برای تراز کردن و نگه داشتن انتهای دو الیاف در کنار هم استفاده می‌کند و یک اتصال موقت و با تلفات بیشتر ایجاد می‌کند. ا‌تصال فیوژن در دراز مدت قابل اعتمادتر، بادوام‌تر و مقرون به صرفه است، اما به مهارت، تجهیزات و حفاظت بیشتری نیاز دارد. اتصال مکانیکی ساده‌تر، سریع‌تر و انعطاف‌پذیرتر است، اما به نگهداری، آزمایش و مواد مصرفی بیشتری نیاز دارد.

2. انواع اتصال‌دهنده‌ها

کانکتورها دستگاه‌هایی هستند که به انتهای فیبر متصل می‌شوند و به شما امکان می‌دهند آن را از فیبرها، دستگاه‌ها یا تجهیزات دیگر متصل و جدا کنید. انواع مختلفی از کانکتورها وجود دارد، بسته به شکل، اندازه و تراز فرول، بخشی که صفحه انتهایی فیبر را نگه می‌دارد. برخی از رایج‌ترین انواع آن عبارتند از SC، LC، ST، FC و MTP/MPO. هر نوع مزایا و معایب خاص خود را دارد، از جمله از دست دادن درج، کاهش بازگشت، دوام، سهولت استفاده و سازگاری. شما باید نوع مناسب کانکتور را برای برنامه و محیط خود انتخاب کنید.

تجهیزات شبکه و فیبر نوری در کرج

تولید تجهیزات شبکه و فیبر نوری در کشور را از انتقال امواج نوری برنا بخواهید

اگر قصد راه‌اندازی و استفاده از تولید تجهیزات شبکه و فیبر نوری در کشور را دارید، ما در مجموعه انتقال امواج نوری برنا آماده ارائه خدمات به شما هستیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، همین حالا با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات متداول

آیا می‌توان بدون کانکتور از فیبر نوری استفاده کرد؟

خیر. باید متناسب با نیاز خود، کانکتور مناسب را نیز انتخاب و استفاده کنید.

آیا روتر نقش مهمی در اتصال فیبر نوری ایفا می‌کند؟

بله. بدون روتر امکان استفاده از این شبکه وجود ندارد.

آیا کابل‌های معمولی امکان استفاده برای فیبر نوری را دارند؟

خیر. کابل‌های فیبر نوری دارای بافت منحصر به فردی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 9 =