تجهیزات فیبر نوری ارومیه

اتصال اینترنت با بیشترین پهنای باند با شبکه فیبر نوری ارومیه

امروزه تکنولوژی فیبر نوری به عنوان یکی از مهمترین شیوه‌ها برای انتقال بسیار سریع داده‌‎ها به شمار می‌رود. شما با استفاده از این شبکه می‌توانید محدودیت‌های کابل‌های مسی را از بین ببرید و همزمان از مزایای بی‌شمار فیبر نوری بهره‌مند شوید. اجرای این شبکه پیشرفته به زیرساخت ویژه و تجهیزات مخصوص نیاز دارد که توسط شرکت‌های فعال در این حوزه تامین و اجرا می‌شود. به این ترتیب می‌توانید با سرمایه‌گذاری مشخص از راندمان بسیار بالا و کیفیت بی‌نظیر تجهیزات فیبر نوری برخوردار شوید. شما می‌توانید این نوع خدمات و محصولات را در شهرهای مختلف کشور از جمله ارومیه دریافت کنید. در این مطلب با تجهیزات فیبر نوری ارومیه و چگونگی اجرای آن‌ها آشنا می‌شویم.

شماره تماس برای سفارش کالا

:: روی شماره کلیک کنید ::

 دفتر کرج: 02634990888 

دفتر تهران: 0251736

فیبرنوری چیست

فیبر نوری چیست و چگونه راه‌اندازی می‌شود

فیبر نوری یک فناوری نوین برای انتقال ترافیک با استفاده از پالس‌های نور است. با استفاده از این تکنولوژی می‌توان داده‌ها را در طول فیبرهای بسیار نازک از جنس سیلیس انتقال داد. با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری ارتباطات و نیاز به بستر امن و سریع به منظور انتقال پایدار اطلاعات، راه‌اندازی شبکه فیبر نوری جزو ضروریات زندگی و فعالیت در شهرهای بزرگ است. این موضوع در شهر ارومیه نیز احساس می‌شود و به همین دلیل شرکت‌های گوناگون خدمات نصب و راه‌اندازی این تکنولوژی را ارائه می‌دهند.

برای راه‌اندازی شبکه فیبر نوری پس از بررسی وضعیت دسترسی و زیرساخت فیبر نوری منطقه، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود تا بهترین مسیر دسترسی را به منظور کابل‌کشی طراحی کنند. در طول این پروسه بخش‌های مختلف مورد تست قرار می‌گیرند تا مشکلات احتمالی از جمله تداخل یا نویز الکتریکی شناسایی شود. در ادامه کابل‌کشی و نصب محافظ‌های لازم انجام و فیبرکشی تا آدرس مشتری تکمیل می‌شود. برای ایجاد شبکه ارتباطی گسترده کابینت‌های ویژه در محله‌های مختلف ارومیه نصب شده‌اند که ارتباط فیبر نوری مشترکان با این نقاط برقرار خواهد شد و در نهایت به شبکه اصلی دسترسی پیدا می‌کنند.

انواع فیبرنوری درارومیه

انواع تجهیزات فیبر نوری برای توسعه زیرساخت در ارومیه

به طور کلی تجهیزات فیبر نوری را می‌توان به دو دسته اکتیو و پسیو تقسیم کرد. شبکه نوری اکتیو (AON) یا شبکه نقطه به نقطه برای مدیریت توزیع و هدایت سیگنال‌ها از تجهیزات شبکه با توان الکتریکی مانند روتر، سوئیچ اگرگیتور و … استفاده می‌کند. در این حالت مشتریان می‌توانند یک فیبر اختصاصی برای منزل خود داشته باشند، اما هزینه اجرای آن نیز بیشتر است.

از مهمترین تجهیزات اکتیو فیبر نوری می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • انواع ماژول فیبر نوری
  • مودم‌های فیبر نوری
  • کارت دی اسلم
  • کابل دی اسلم

در مقابل شبکه پسیو (PON) فیبر نوری از تجهیزات سوئیچینگ با توان الکتریکی استفاده نمی‌کند و هدایت سیگنال‌های ترافیک با استفاده از اسپلیترهای ویژه و با طول موج مشخص انجام می‌شود. این اسپلیترهای می‌توانند در هنگام استفاده از شبکه وظیفه جمع‌آوری سیگنال‌های نوری را بر عهده بگیرند. در این حالت تجهیزات فیبر نوری ارومیه تنها در منبع سیگنال و محل دریافت آن‌ها نصب خواهند شد. شبکه فیبر نوری پسیو می‌تواند سیگنال‌ها را به 16، 32 و 64 مشتری توزیع کند. مهمترین تجهیزات شبکه PON عبارتند از:

  • انواع اسپیلیتر فیبر نوری
  • انواع پیچ کورد
  • آداپتور فیبر نوری
  • جعبه تقسیم فیبر نوری
  • باکس دیواری توزیع فیبر نوری
  • پچ پنل فیبر نوری

علاوه بر این برای راه‌اندازی شبکه فیبر نوری نیز باید مراکز سوئیچ راه‌اندازی شوند. برای این منظور نیاز به نصب بخش سوئیچ شبکه وجود دارد و باید با توجه به تعداد پورت موردنیاز از بهترین محصولات موجود استفاده شود. شرکت‌های مختلف این نوع سوئیچ‌ها را تولید می‌کنند و جزو تجهیزات فیبر نوری ارومیه هستند که توسط شرکت‌های معتبر در محل نصب خواهند شد.

اینترنت فیبرنوری در ارومیه

نصب تجهیزات و راه‌اندازی اینترنت فیبر نوری ارومیه

برای راه‌اندازی اینترنت فیبر نوری باید برخی پیش‌نیازها و زیرساخت‌های اولیه را دارا باشید. مهمترین موضوع وجود کابل فیبر نوری در آدرس مدنظر است. شما می‌توانید با مراجعه به نزدیکترین مراکز مخابراتی از وضعیت فیبرکشی در منطقه باخبر شوید. در حال حاضر شهر ارومیه حدود 200 کیلومتر فیبرکشی شبکه فیبر نوری دارد که در نواحی مختلف توزیع شده است. در ادامه به یک مودم فیبر نوری یا ONT نیاز دارید که جزو اصلی‌ترین تجهیزات فیبر نوری ارومیه است. این ترمینال آدرس شما را به شبکه اصلی فیبر نوری متصل می‌کند و می‌توان آن را در بخش‌های مختلف ساختمان مانند پارکینگ نصب کرد. برای انجام این مرحله باید به شرکت‌های معتبر ارائه خدمات و تجهیزات فیبر نوری ارومیه مراجعه کنید.

در مرحله بعد اتصال ترمینال و جعبه شبکه برقرار می‌شود. معمولا برای این کار از کابل‌های مخصوص استفاده می‌کنند که فیبر جک نام دارد. پس از ایجاد این اتصال باید جعبه شبکه را روشن و در صورت وضعیت چراغ‌های آن را بررسی کنید. شما می‌توانید برای تهیه این لوازم به مراکز معتبر”  فروش تجهیزات شبکه و فیبر نوری ” مراجعه کنید. در نهایت با انجام تنظیم اینترنت فیبر نوری و ایجاد نام و رمز عبور مناسب، در صورتی که سرویس را از ارائه‌دهنده مدنظر خریداری کرده باشید، اتصال برقرار خواهد شد.

تجهیزات فیبر نوری ارومیه

انتقال امواج نوری برنا؛ برترین ارائه‌دهنده تجهیزات فیبر نوری ارومیه

امروزه برای استفاده از تمامی امکانات شبکه اینترنت باید اتصال سریع، پایدار و دارای پهنای باند کافی داشته باشید. اینترنت فیبر نوری با بهره‌گیری از زیرساخت پیشرفته تمامی نیازهای شما را در این حوزه برطرف خواهد کرد. به این ترتیب می‌توانید بهترین اتصال ممکن را در هر زمان و بدون نگرانی از افت سرعت تجربه کنید. راه‌اندازی این فناوری جدید به زیرساخت و تجهیزات ویژه نیاز دارد، موردی که با مراجعه به شرکت‌های معتبر و مجاز می‌توان برطرف کرد.

تلکام برنا برنا انواع لوازم و تجهیزات لازم برای راه‌اندازی شبکه فیبر نوری ارومیه را با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای تهیه تجهیزات و دریافت مشاوره از کارشناسان شرکت به وبسایت ما مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 9