تجهیزات فیبر نوری قزوین

اینترنت امن و بسیار سریع در قزوین با اتصال به شبکه فیبر نوری

طی دهه‌های گذشته تکنولوژی فیبر نوری شاهد پیشرفت‌های فراوان بوده و نقش به سزایی در ایجاد شبکه گسترده اطلاعاتی تاسیسات صنعتی داشته است. با استفاده از این نوع اتصال می‌توان انتقال اطلاعات بیشتر، سرعت بالا، پایداری اتصال و امنیت را با هم تجربه کرد. این فاکتورها برای فعالیت حوزه‌های مختلف در دنیای امروز نقش به سزایی دارند و در نهایت کارایی سیستم و سازمان و همچنین خدمات شهری را بالا خواهند برد. مراکز استان جزو اولین شهرهایی هستند که از شبکه و تجهیزات فیبر نوری استفاده می‌کنند و شهر قزوین نیز در این لیست جای می‌گیرد. در این مطلب با تکنولوژی و تجهیزات فیبر نوری و جزئیات پروسه راه‌اندازی آن آشنا می‌شویم.

شماره تماس برای سفارش کالا

:: روی شماره کلیک کنید ::

 دفتر کرج: 02634990888 

دفتر تهران: 0251736

شبکه فیبر نوری چیست؟

شبکه فیبر نوری یکی از سریع‌ترین تکنولوژی‌های اتصال اینترنت است که با استفاده از کابل فیبر نوری ایجاد می‌شود. در این کابل‌های اطلاعات مختلف با استفاده از پالس‌های نوری انتقال پیدا می‌کنند، به همین دلیل اتصال با سرعت و پهنای باند بالا را خواهیم داشت. مزایای گسترده این نوع شبکه پیشرفته باعث شده است تا از آن به صورت گسترده در حوزه ارتباطات و مخابرات، پزشکی و صنایع نظامی استفاده شود. با توجه به نیاز دنیای مدرن به ارتباط شهروندان، شرکت‌های گوناگون خدمات راه‌اندازی و اجرای شبکه فیبر نوری را در شهرهای مختلف ارائه می‌‎دهند. شهر قزوین نیز به دلیل اهمیت اقتصادی و ارتباطی خود از زیرساخت لازم برای راه‌اندازی این فناوری برخوردار شده است. در حال حاضر شما می‌توانید تجهیزات فیبر نوری قزوین را به راحتی و از منابع معتبر تهیه و نصب کنید.

تجهیزات فیبر نوری قزوین

انواع تجهیزات فیبر نوری و چگونگی اجرای آن‌ها

به طور کلی ارتباط با کابل فیبر نوری را می‌توان در مسافت‌های کوتاه و کمتر از صد متر ایجاد کرد. به همین دلیل برای ایجاد شبکه‌های وسیع فیبر نوری به تجهیزات گوناگون نیاز خواهید داشت. به طور کلی تجهیزات فیبر نوری قزوین شامل انواع سوییچ و پنل، پیگتیل، آداپتور، پیچ کورد و ماژول می‌شوند که ارتباط سریع و بدون نقص را برای شما ممکن می‌کنند. توجه داشته باشید که میزان این تجهیزات رابطه مستقیمی با طول شبکه دارد، بنابراین در پروژه‌های بزرگ باید کالاهای بیشتری را از مراکز ” فروش تجهیزات شبکه و فیبر نوری ” خریداری کنید. در ادامه با مهمترین تجهیزات فیبر نوری قزوین آشنا می‌شویم.

کابل دراپ فیبر نوری 4 کور اوت دور Outdoor

1. کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری به دو دسته تک حالته و چند حالته تقسیم می‌شوند و وظیفه آن انتقال بدون شکست و مستقیم نور است. معمولا درون این کابل‌ها نور ساطع شده توسط لامپ‌های LED با سرعت بسیار بالا انتقال پیدا می‌کند. شرکت‌های راه‌اندازی شبکه فیبر نوری با استفاده از کابل‌های ویژه و استاندارد بهترین ارتباط  ممکن را برای ارسال و دریافت اطلاعات ایجاد می‌کنند. انواع کابل فیبر نوری عبارتند از:

  • کابل فیبر نوری با هسته و غلاف شیشه‌ای
  • کابل فیبر نوری با هسته و غلاف پلاستیکی (POF)
  • کابل فیبر نوری با هسته شیشه‌ای و غلاف پلاستیکی (PCF)

پچ پنل فیبر نوری ریلی SC 24Port Unloaded

2. پچ پنل فیبر نوری

یکی از مهمترین تجهیزات فیبر نوری قزوین پنل پچ نام دارد. این قطعه مهم از اتصالات الکترونیکی متعدد تشکیل می‌شود که امکان تغییر سیگنال انتخابی با پچ کورد را می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از این نوع پنل نظم لازم را به کابل‌ها ببخشید و دیگر نگران آسیب به جوش فیوژن، اتصالات و ارتباطات مختلف نخواهید بود. جدای از این‌ها نصب پنل مناسب کابل‌ها را در برابر آلودگی‌های محیطی و غبار محافظت می‌کند تا شرایط برای اتصال به شبکه اصلی اینترنت ایجاد شود.

پیگتل فیبر نوری LC/OM4

3. پیگتیل فیبر نوری

پیگتیل نوعی کابل فیبر نوری است که می‌تواند به عنوان واسطه استفاده شود. این نوع کابل یک سری کانکتور دارد و سر دیگر آن نیز با استفاده از روش جوش فیوژن به دیگر کابل‌ها متصل می‌شود. به طور کلی پگتیل جزو مهمترین تجهیزات فیبر نوری قزوین است که در 99 درصد سیستم‌های تک حالته به کار می‌رود و به صورت گسترده از آن استفاده می‌کنند.

آداپتور فیبر نوری سینگل مود LC/LC Quad

4. آداپتور فیبر نوری

آداپتور فیبر نوری به عنوان واسط کابل و سوکت شناخه می‌شود و از آن برای ایجاد ارتباط میان پیگتیل و پیچ کورد استفاده می‌شود. این قطعه ابعاد بسیار کوچکی دارد و در شکل‌ها متنوع قابل خریداری است. شما می‌توانید آداپتور را برای انواع کابل تکی و چندتایی خریداری کنید و جزو مهمترین تجهیزات فیبر نوری قزوین است. بدون استفاده از آداپتور امکان اجرای شبکه ارتباطی فیبر نوری در شهر بزرگی مانند قزوین وجود نخواهد داشت.

پچ کورد فیبر نوری ST-ST SM Duplex 3m

5. پیچ کورد فیبر نوری

با استفاده از پیچ کورد فیبر نوری اتصال پچ پنل و سوئیچ ایجاد می‌شود. برای این منظور باید از پیچ کورد مناسب، متناسب با تک یا چند پورت بودن سیستم، استفاده کنید. معمولا پیچ کورد بدنه پلاستیکی یا سرامیکی دارد و ابعاد آن نیز بسیار کوچک است. شرکت‌های طراحی و راه‌اندازی شبکه فیبر نوری انواع شبکه‌ها را با توجه به نوع پیچ کورد مورد استفاده دسته‌بندی می‌کنند.

ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-LH-SMD

6. ماژول فیبر نوری

معمولا ماژول‎های فیبر نوی بر روی سوییچ حاوی پورت نصب می‌شوند. این قطعات با توجه به پهنای باند خود انواع مختلفی دارند و تاثیر مستقیم بر افزایش سرعت ارتباط ایفا می‌کنند. به طور کلی ماژول جزو اصلی‌ترین تجهیزات فیبر نوری قزوین است که به صورت گسترده در صنعت شبکه به کار می‌رود.

سوئیچ شبکه سیسکو 48 پورت WS-C2960-48TT-L

7. سوییچ فیبر نوری

راه‌اندازی شبکه فیبر نوری بدون استفاده از سوییچ مخصوص امکان‌پذیر نیست. این قطعات با تبدیل داده‌ها به نور و برعکس شرایط را برای انتقال اطلاعات فراهم می‌کنند. این قطعه در مدل‌های تک پورت به کار می‌رود و از آن به صورت گسترده برای راه‌اندازی شبکه فیبر نوری قزوین استفاده می‌کنند.

انتقال امواج نوری برنا؛ بهترین ارائه‌دهنده تجهیزات فیبر نوری قزوین

برای استفاده از قابلیت‌های دنیای دیجیتال در این روزها به اینترنت بسیار سریع و پایدار نیاز دارید. شبکه فیبر نوری با استفاده از تکنولوژی پیشرفته بهترین اتصال را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید با استفاده از تجهیزات فیبر نوری نیازهای ارتباطی خود را در شهرهای بزرگ کشور، مانند قزوین، برطرف کنید.

این فناوری به زیرساخت ویژه نیاز دارد و شرکت‌های مختلف خدمات و تجهیزات آن را ارائه می‌دهند. بنابراین می‌توان انواع خدمات فیبرکشی، نصب پنل و خرید تجهیزاتی چون مودم، سوئیچ، پچ کورد و … را از منابع معتبر خریداری و دریافت کنید. شرکت تلکام برنا یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت فیبر نوری و شبکه در شهر قزوین است. شما می‌توانید به منظور آشنایی با خدمات شرکت و دریافت مشاوره‌های مربوط به اینترنت فیبر نوری با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 13