تجهیزات فیبر نوری تبریز

فیبر نوری؛ سریع‌ترین روش اتصال به اینترنت برای کاربران در شهر تبریز

با توجه به افزایش روزافزون تقاضا به منظور دسترسی به اینترنت خانگی و تجاری در شهر تبریز، نیاز به روشی نوین و در عین حال پرسرعت برای اتصال به اینترنت وجود دارد. در همین راستا فیبر نوری یک گزینه ایده‌آل برای کاربردهای مولتی مدیا، گیم، کسب و کارهای آنلاین، موسسات آموزشی و همینطور کاربران اینترنت ثابت است. برای راه‌اندازی شبکه فیبر نوری علاوه بر سیم‌ها و کابل فیبر نوری، باید از تجهیزات دیگری هم استفاده شود تا علاوه بر برخورداری از قابلیت‌ها، شبکه‌ای پایدار و قابل اطمینان داشته باشیم. در این مطلب از مجموعه انتقال امواج نوری برنا قصد داریم تجهیزات فیبر نوری تبریز را به شما معرفی کنیم.

شماره تماس برای سفارش کالا

:: روی شماره کلیک کنید ::

 دفتر کرج: 02634990888 

دفتر تهران: 0251736

تجهیزات فیبر نوری تبریز

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی شبکه فیبر نوری در شهر تبریز

سرعت و پهنای باند فیبر نوری زمینه‌ساز استفاده از آن برای شبکه‌هایی در مسافت‌های طولانی شده است. در این شرایط کاربران سرعت اینترنت گیگابیت را در اختیار دارند. در حقیقت کابل‌های فیبر نوری در مقابل تداخل الکترومغناطیسی (EMI) نفوذ ناپذیر هستند.

با توجه به ساختار این کابل‌ها، صرفه‌جویی در فضا و بهبود مدیریت کابل امکان‌پذیر خواهد شد. اما برای برقراری اتصال در چنین شبکه‌هایی کابل فیبر نوری به تنهایی کارایی ندارد. اگر به دنبال خرید برترین تجهیزات مخابراتی و فیبر نوری هستید می‌توانید به صفحه فروش تجهیزات شبکه و فیبر نوری مراجعه کنید. در ادامه این بخش شما را با مهم‌ترین تجهیزات فیبر نوری تبریز آشنا می‌کنیم.

کابل فیبرنوری

1. از کابل فیبر نوری برای انتقال و دریافت داده‌ها با سرعت بالا استفاده می‌شود

کابل فیبر نوری را می‌توان نوعی کابل دانست که از آن به منظور انتقال و یا دریافت اطلاعات با سرعت بالا استفاده می‌کنند. این کابل دارای تعدادی فیبر نوری به هم پیوسته می‌باشد که به طور معمول توسط روکش‌هایی از جنس پلاستیک از آن‌ها محافظت به عمل می‌آید. این تجهیز با توجه به تعداد کر و همینطور پوشش‌هایی که دارد، بازه قیمتی متغیری را دارد.

2. پیچ پنل فیبر نوری

یکی دیگر از تجهیزات فیبر نوری تبریز، پچ پنل فیبر نوری می‌باشد که به منظور نظارت و انجام کار با انواع سیم و کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد. پچ پنل‌ها روی رک شبکه قابل نصب بوده و برخی نیز به صورت دیواری طراحی شده‌اند. پچ پنل فیبر نوری سبب می‌شود استفاده از کابل فیبر نوری با یک نظم خاص انجام شده و از طرفی جریان برق به درستی در مدار استفاده شود.

همچنین با توجه به تعداد کری که میخواهیم فیوژن کنیم می‌توان پچ پنل مورد نظر را تهیه کرد. البته باید به نوع کانکتور پیگتیل خود نیز توجه کنیم. پچ پنل‌ها دارای انواع مختلفی همچون تک پورت (دو کر) و مدل‌های بالاتر که قابلیت نصب رو دیواری و یا رک را دارند، می‌باشند.

پیگتل فیبرنوری

3. یکی از تجهیزات ضروری برای شبکه فیبر نوری در تبریز، پیگتل است

پیگتل فیبر نوری قطعه‌ای کوچک فیبری است که از آن برای ایجاد ارتباط و اتصال فیبر به سوئیچ استفاده می‌کنند. پیگتل فیبر نوری در دو نوع سینگل مود و مولتی مد است و باید با در نظر گرفتن کابل و سوکت مورد نظر آن را انتخاب کرد.

4. نقش آداپتور فیبر نوری، اتصال دو کابل فیبر نوری به یکدیگر است

آداپتور فیبر نوری یکی دیگر از تجهیزات فیبر نوری می‌باشد که مسئولیت آن اتصال دو کابل فیبر نوری به یکدیگر می‌باشد. آداپتور فیبر نوری دارای انواع مختلفی مانند فیبر نوری تک (سیمپلکس) و فیبر نوری دوتایی (دوبلکس) و مدل چهارتایی است. ضمنا این آداپتور در بسیاری از موارد داخل پچ پنل مخصوص فیبر قرار می‌گیرد و می‌توان از آن در انواع مختلف اتصالات نوری استفاده کرد.

ماژول فیبر نوری سیسکو SFP-10G-LR

5. ماژول فیبر نوری چیست؟

از دیگر تجهیزات برای نصب شبکه فیبر نوری در شهر تبریز باید به ماژول اشاره کنیم. ماژول منجر به ایجاد ارتباطی ایمن و راحت‌تر خواهد شد و از نظر کیفیت و سرعت جایگاه بسیار بالایی دارد. در حقیقت ماژول‌ها ساخته شدند تا کمک بیش‌تری به ارتباطات شود و دامنه آن را قوی‌تر کند. این ماژول‌ها از لحاظ پهنای باند و همچنین تک کور یا دو کور بودن تقسیم بندی می‌شوند.

6. پچ کورد یکی از کاربردترین تجهیزات در شبکه‌های فیبر نوری است

پچ کورد فیبر نوری، به عنوان یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات مورد استفاده در شبکه‌های فیبر نوری شناخته می‌شود که می‌تواند اتصالی ایمن و دقیق را در میان تجهیزات فیبرنوری برقرار کند. پچ کورد فیبر نوری با هدف اتصال پچ پنل به سوئیچ یا هر دستگاهی که ورودی فیبر داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما در زمان خرید آن باید به نوع فیبر در کابل‌کشی، تک پورت یا دابلکس بودن و سوکت‌های پچ پنل و دستگاه توجه داشته باشید.

سوئیچ شبکه سیسکو 48 پورت WS-C2960-48PST-L

7. سوئیچ فیبر نوری چه اهمیتی دارد؟

از سوئیچ فیبر نوری به منظور تبدیل اطلاعات و داده به نور و بالعکس استفاده می‌شود. سوئیچ برای اینکه بتواند چنین فعالیتی را انجام دهد، دارای یک پورت فیبر نوری و یک پورت شبکه می‌باشد که از یک طرف به فیبر و از سویی دیگر به شبکه متصل می‌شود تا عملیات خود را انجام دهد. همچنین از سوئیچ فیبر نوری در سیستم‌های حفاظتی به منظور انتقال تصویر دوربین مداربسته تحت شبکه IP نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

8. از مبدل فیبر نوری برای تبدیل پورت‌های فیبر نوری استفاده می‌شود

از مبدل فیبر نوری به عنوان یکی از تجهیزات مهم شبکه فیبر نوری در تبریز برای تبدیل پورت‌های فیبر نوری به سایر پورت‌ها مثل پورت شبکه RJ45 یا پورت دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبدل فیبر نوری به منظور انتقال سیگنال تصویر دوربین مداربسته آنالوگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که از تک کانال و چهار کانال تا 64 کانال موجود هستند.

مودم روتر فیبر نوری ONT هواوی EchoLife HS8145V5

9. مودم‌های فیبر نوری

مودم‌های فیبر نوری معمولا به علت استفاده از شبکه کابل فیبر نوری برای انتقال سیگنال با مودم‌های DSL معمولی تفاوت دارند. مودم فیبر نوری تحت عنوان رابطی برای اتصال بین دستگاه‌های الکترونیکی و شبکه اینترنتی عمل می‌کند. اساس کار آن هم به این شکل است که سیگنال اینترنت از طریق کابل فیبر نوری به مودم فیبر نوری منتقل می‌شود. در مرحله بعدی نیز مودم سیگنال‌های اینترنت را به داده‌های الکترونیکی تبدیل و داده‌ها را از منبع اینترنتی به دستگاه الکترونیکی و بالعکس منتقل خواهد کرد.

این نوع مودم از ویژگی‌های بسیاری در مقایسه با مودم‌های معمولی برخوردار است. فناوری فیبر نوری این مودم‌ها مقیاس‌پذیری کافی را در شبکه کسب ‌و کار شما فراهم می‌کنند. با استفاده از آن، شاهد کاربرد آن نیز در شبکه‌های گسترده‌ با سرعت، دقت و ظرفیت پهنای باند بالا، خواهیم بود. برای نمونه می‌توان به کاربردهای آن صنعت‌های تجاری و نظامی، پزشکی، ارتباطات و پخش گسترده مثل صدا و سیما اشاره کرد. برای خرید مودم فیبرنوری وارد صفحه خرید تجهیزات اکتیو فیبرنوری شوید.

امواج نور برنا

راه‌اندازی تجهیزات شبکه فیبر نوری در تبریز با انتقال امواج نوری برنا

برترین تجهیزات فیبر نوری محصولاتی هستند که در زمان استفاده، کمترین اختلال را در شبکه به همراه داشته باشند. در ضمن این محصولات باید مقاومت بالایی داشته تا برای مدت‌های طولانی بتوان از آن‌ها استفاده کرد. مجموعه تلکام برنا ارائه‌دهنده انواع تجهیزات اکتیو و پسیو فیبر نوری در کشور است. کاربران خانگی و تجاری در شهر تبریز می‌توانند تجهیزات فیبر نوری را از مجموعه ما با قیمتی مناسب و در سریع‌ترین زمان ممکن خریداری کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 − = 3