تجهیزات فیبر نوری رشت

اتصال سریع، ایمن و پایدار اینترنت با استفاده از شبکه فیبر نوری

تکنولوژی فیبر نوری به عنوان یک شبکه پیشرفته و قابل اعتماد برای انتقال سریع داده‌ها در مسافت‌های طولانی شناخته می‌شود. شما می‌توانید در این نوع ارتباط از پهنای باند بیشتر، سرعت بالاتر، امنیت بیشتر، هزینه پایین‌تر و … بهره‌ ببرید. این مزایای گسترده باعث شده‌اند تا اجرای شبکه فیبر نوری با سرعت بیشتری انجام شود و تقاضا برای آن افزایش یابد. امروزه شما می‌توانید در شهرهای مختلف کشور به شبکه فیبر نوری دسترسی پیدا کنید. در این بین شهر رشت به عنوان یکی از مراکز توسعه فیبر نوری شناخته می‌شود. در این مطلب با تجهیزات فیبر نوری رشت و جزئیات راه‌اندازی و مزایای این شبکه آشنا می‌شویم.

شماره تماس برای سفارش کالا

:: روی شماره کلیک کنید ::

 دفتر کرج: 02634990888 

دفتر تهران: 0251736

تجهیزات فیبر نوری

تکنولوژی فیبر نوری چیست و چه کاربردهایی دارد

تکنولوژی فیبر نوری یک فناوری به نسبت جدید است که امکان انتقال اطلاعات در امتداد فیبرهای شیشه‌ای یا پلاستیکی را ممکن می‌کند. شما برای راه‌اندازی این شبکه به تجهیزات ویژه نیاز دارید که ارتباط، تقویت و دریافت داده‌های نوری را ممکن می‌کنند. امروزه این فناوری کاربردهای عمومی نیز پیدا کرده است شهروندان بسیاری با استفاده از آن به شبکه جهانی اینترنت متصل می‌شوند.

به طور کلی کاربردهای فیبر نوری عبارتند از:

  • کاربردهای مخابراتی: انتقال بسیار سریع اطلاعات با استفاده از کابل‌های فیبر نوری آن را به بهترین روش برای ایجاد ارتباطات سریع و امن تبدیل کرده است. داده‌های منتقل شده با استفاده از این شبکه کیفیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات را به دورترین فواصل انتقال دهند
  • کاربردهای پزشکی: با استفاده از فیبر نوری می‌توان انواع عملیات پزشکی را به صورت آنلاین و از فواصل دور انجام داد (ارتباط اینترنتی). همچنین از آن برای شناسایی نارسایی‌های داخل بدن، جراحی لیزری، دندانپزشکی، اندازه‌گیری مایعات و … استفاده می‌کنند
  • کاربردهای نظامی: فیبر نوری برای ایجاد شبکه راداری، هدایت موشک‌ها و ارتباط با ناوگان‌های گوناگون مانند زیردریایی استفاده می‌کنند
  • ساخت حسگرها: با استفاده از فیبر نوری می‌توان کمیت‌های فیزیکی مانند جریان الکتریکی، میدان مغناطیسی، فشار، حرارت، سطح مایعات و … را با دقت بسیار بالا اندازه‌گیری کرد

تجهیزات شبکه فیبرنوری

انواع تجهیزات فیبر نوری رشت

برای راه‌اندازی شبکه فیبر نوری به تجهیزات مختلف نیاز است. این نوع لوازم با قرار گرفتن در طول شبکه امکان اتصال امن و سریع را ممکن می‌کنند. شما می‌توانید با خرید خدمات اینترنت فیبر نوری از نصب و راه‌اندازی دقیق و باکیفیت این تجهیزات مطمئن شوید. در ادامه با مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی شبکه فیبر نوری رشت آشنا می‌شویم.

کابل دراپ فیبر نوری 4 کور اوت دور Outdoor

1. کابل فیبر نوری

به طور کلی کابل فیبر نوری جزو مهمترین تجهیزات فیبر نوری رشت شناخته می‌شود. این نوع کابل با ساختار خاص خود امکان انتقال سریع و گسترده اطلاعات را فراهم می‌کند. معمولا کابل‌ها به صورت رشته‌های بهم پیوسته از فیبر نوری پلاستیکی و شیشه‌ای ساخته می‌شوند و در دو نوع تک‌ حالته (SMF) و چند حالته (MMF) قابل خریداری هستند.

پچ پنل فیبر نوری ریلی SC 24Port Unloaded

2. پچ پنل فیبر نوری

این نوع پچ‌ها با هدف نظارت و مدیریت بهتر انواع سیم و کابل طراحی شده‌اند. انواع پچ پنل فیبر نوری بر روی رک شبکه نصب می‌شوند و می‌توان آن‌ها را به صورت دیوار در طول شبکه قرار داد. این نوع تجهیزات فیبر نوری باعث ایجاد نظم خاص در میان کابل‌ها می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در انواع تک پورت و چند پورت خریداری کرد.

پیگتل فیبر نوری LC/OM4

3. پیگتل فیبر نوری

پیگتل فیبر نوری یک قطعه کوچک برای ایجاد ارتباط و اتصال فیبر به سوئیچ است. این قطعه دارای دو نوع سیگنال مود و مولتی مود است و با توجه به نوع سوکت و کابل مدنظر انتخاب می‌شود. برای راه‌اندازی شبکه فیبر نوری در محله‌های مختلف رشت به تعداد زیادی پیگتل فیبر نوری نیاز است.

دستگاه فیوژن فیبر نوری اسکای کام T-208

4. دستگاه جوش فیوژن

یکی از مهمترین تجهیزات فیبر نوری رشت دستگاه جوش فیوژن است. شرکت‌های راه‌اندازی شبکه اینترنت فیبر نوری با استفاده از این نوع دستگاه پیشرفته تارهای فیبر نوری مختلف را به نوعی جوش می‌دهند که هیچ نوع اختلال و افت در طول شبکه رخ ندهد.

آداپتور فیبر نوری سینگل مود LC/LC Quad

5. آداپتور فیبر نوری

آداپتور فیبر نوری جزو تجهیزات ضروری راه اندازی شبکه فیبر نوری رشت است. با استفاده از این وسیله دو کابل فیبر نوری را می‌توان به یکدیگر متصل کرد. شما می‌توانید از انواع آداپتور تک، دوتایی و چهارتایی استفاده کنید. معمولا آداپتور فیبر نوری را درون پچ پنل قرار می‌دهند تا اتصالات لازم را ایجاد کند. ” فروش تجهیزات شبکه و فیبر نوری “توسط مراکز مجاز و معتبر انجام می‌شود، بنابراین حتما این موضوع را در نظر داشته باشید.

پچ کورد فیبر نوری ST-ST SM Duplex 3m

6.  پچ کورد فیبر نوری

یکی از مهمترین تجهیزات فیبر نوری رشت پچ کورد نام دارد. این نوع وسیله با ایجاد اتصال ایمن و دقیق در میان اجزای مختلف شبکه، برقراری ارتباط ایمن و پایدار را تضمین می‌کند. شما می‌توان پچ کورد را برای اتصال پچ پنل به سوئیچ یا هر دستگاه ورودی استفاده کنید.

ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-LH-SMD

7. ماژول فیبر نوری

انواع ماژول برای راه‌اندازی شبکه ارتباط فیبر نوری رشت نیاز است. با استفاده از این نوع تجهیزات ارتباطی ایمن و آسان با کیفیت و سرعت بسیار بالا برقرار خواهد شد. ماژول فیبر نوری تاثیر مستقیم بر پهنای باند شبکه می‌گذارد و به انواع تک کور یا دو کور تقسیم می‌شود.

سوئیچ شبکه سیسکو 48 پورت WS-C2960-48TT-L

8. سوئیچ فیبر نوری

سوئیچ یکی از تجهیزات فیبر نوری رشت است که اطلاعات و داده را به نور تبدیل می‌کند؛ همچنین امکان تبدیل نور به اطلاعات را نیز دارد. برای این منظور سوئیچ در محل‌های ویژه و به عنوان واسطه فیبر و شبکه نصب می‌شود.

9. مبدل فیبر نوری

یکی دیگر از مهمترین تجهیزات فیبر نوری رشت مبدل فیبر نوری است. شما می‌توانید این قطعه را به پورت‌های شبکه یا پورت دوربین مداربسته وصل کنید تا انتقال سیگنال را مدیریت کند. مبدل فیبر نوری انواع تک کانال تا 64 کانال دارد و عمل تبدیل را به شکل دقیق و سریع انجام می‌دهد.

شرکت انتقال امواج نوری برنا؛ بهترین ارائه‌دهنده تجهیزات فیبر نوری رشت

شما می‌توانید نسل جدید اینترنت پرسرعت را با استفاده از شبکه فیبر نوری تجربه کنید. برای این منظور تنها باید از یک شرکت معتبر ارائه خدمات طراحی و اجرای اینترنت فیبر نوری بخواهید وضعیت دسترسی شما به این فناوری را بررسی کند. با اجرای این شبکه و استفاده از تجهیزات فیبر نوری در رشت می‌توانید از اینترنت پرسرعت در این شهر بهره ببرید. از کابل فیبر نوری تا انواع آداپتور، پیگتل، پنل و سوئیچ جزو تجهیزات استاندارد و مورد نیاز هستند. شرکت تلکام برنا یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت فیبر نوری و شبکه در شهر رشت است. شما می‌توانید برای آشنایی با خدمات و دریافت مشاوره‌های لازم با مشاوران ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 − 7 =