تفاوت مودم فیبر نوری با مودم های معمولی

تفاوت مودم فیبر نوری با مودم های معمولی؛ کدام بهتر است؟

این روزها با توجه به افزایش نیاز بشر به تکنولوژی و اینترنت، برخورداری از مودم یک امر ضروری به شمار می‎آید. استفاده از مودم مناسب می‎تواند انجام فرآیندهای اینترنتی را برای ما ساده‎تر کند. در حال حاضر اکثر خانه‎ها و شرکت‎های مختلف برای دسترسی راحت به اینترنت از انواع مودم‎ها استفاده می‎کنند و هر چقدر که زمان جلوتر می‎رود، کاربرد این دستگاه بیش از پیش می‎شود. در این بین بسیاری از افراد به دنبال تهیه مودم‎های فیبر نوری هستند و بسیاری نیز همچنان از مودم‎های معمولی استفاده می‎کنند. این دو مدل مودم تکنولوژی‎های کاملا متفاوتی دارند تا قابلیت دسترسی به اینترنت برای کاربران را فراهم کند. اما سوال اینجا است که مودم فیبر نوری چه نوع مودمی است، چه کاربردهایی دارد و در نهایت تفاوت مودم فیبر نوری با مودم های معمولی چیست؟

شماره تماس برای سفارش کالا

:: روی شماره کلیک کنید ::

 دفتر کرج: 02634990888 

دفتر تهران: 0251736

تفاوت مودم فیبر نوری با مودم های معمولی

مودم فیبر نوری چیست و چرا مورد استقبال قرار گرفته است؟

مودم فیبر نوری یا همان UFB  که در واقع مخفف واژه Ultra-Fast Broadband می‎باشد، از روش فیبر نوری به عنوان جایگزینی برای کابل‎های مسی، قابلیت متصل شدن به اینترنت و دسترسی به اطلاعات را فراهم می‎سازد. سرعت انتقال داده در ایت نوع از مودم‎ها به اندازه‎ای بالا است که در برخی از موارد به یک گیگ در ثانیه نیز می‎رسد.  این مودم‎ها از مزایای پرتعدادی برخوردار هستند که یکی از مهم‎ترین آن‎ها، کیفیت ارتباطات است. جالب است بدانید که استفاده از مودم‎های فیبر نوری و مزایای آن در نهایتا برخی از هزینه‎های مختلف خطوط تلفنی و اینترنت را تا حد زیادی با کاهش همراه می‎‌کند. پورت‎های موجود در مودم‎‌های فیبر نوری هم قابلیت متصل شدن به دستگاه‎های متفاوت که امکان اتصال به اینترنت را دارند را فراهم می‎کند. مزایای مودم‎های فیبر نوری تنها به موارد ذکرشده ختم نمی‎شود و بسیار گوناگون است.

این مزایا عبارت‎اند از:

  • سرعت بالای کاربری
  • قابلیت اطمینان
  • امنیت بالا از هر نظر
  • پهنای باند بالا
  • تضعیف و تاخیر بسیار کم در زمان استفاده
  • کیفیت صدای مناسب
  • دانلود و آپلود فایل‎های سایز بزرگ و …

تفاوت مودم فیبر نوری با مودم های معمولی

بررسی تفاوت مودم فیبر نوری با مودم های معمولی

تفاوت مودم فیبر نوری با مودم‎های معمولی ADSL و VDSL شامل موارد زیادی می‎شود که یکی از آن‎ها سرعت ارتباطات اینترنتی است. مودم‏‎های معمولی ADSL برای اینکه به اینترنت متصل شوند خطوط ثابت تلفن را مورد استفاده قرار می‎دهند و اگر تعداد کاربرانی که به خط اینترنتی متصل هستند زیاد باشد، سرعت اینترنت مودم‏های معمولی کاهش خواهد یافت.

جالب است بدانید که بیشترین سرعت اینترنت مودم ای‎دی‎اس‎ال ADSL 24 مگابایت در هر ثانیه می‎باشد. اما مودم‎‌های VDSL که در دسته مودم‎های معمولی قرار می‎‌گیرند سرعت بالاتری در قیاس با مودم‎ها ADSL دارند. در واقع کیفیت کابل و سیم کارشده در کابل‎کشی خطوط این مودم‎ها، باعث افزایش یا کاهش سرعت این مودم‎ها می‎شود. این روزها VDSL در بسیاری از مناطق ایران ارائه شده و سرعت آن حداکثر 100 مگابایت در هر ثانیه می‎باشد. اما تفاوت مودم فیبر نوری با مودم های معمولی اینجا است که خود را نشان می‎‌دهد.

مودم فیبر نوری در مقایسه با دو مودم معمولی ADSL و VDSL از سرعت بسیار بالاتری برخوردار است که این سرعت همانطور که اشاره شد امکان دارد به 1 گیگابایت در هر ثانیه نیز برسد. در مودم‎های معمولی میزان فاصله از مراکز مخابراتی تاثیر بسیار زیادی در سرعت اتصال و کیفیت اینترنت می‎گذارد. در واقع این فاصله هر چقدر که بیشتر باشد به همان اندازه کیفیت و سرعت اینترنت کم می‎شود و هر چقدر هم که این فاصله کم‎تر باشد، سرعت و کیفیت اینترنت با افزایش مواجه خواهد شد.

سرعت و کیفیت اینترنت مودم‎های فیبر نوری هیچ ربطی به فاصله آن‎ها با مرکز مخابراتی ندارد و به نوعی پایداری در اتصال به اینترنت در مودم فیبر نوری بسیار بالاتر و بهتر از مودم‎های معمولی است. از طرفی مودم‎های فیبر نوری اختلالات اندکی در ارتباطات و پهنای باند بالایی دارند و بنابراین استقبال از آن‏ها قابل توجه بوده است.

1. تفاوت مودم فیبر نوری و مودم معمولی از نظر کانکتور

تفاوت مودم فیبر نوری با مودم های معمولی به کانکتورها و پورت‎های آن‎ها مربوط می‌شود. نکته مهم در خصوص تفاوت این دو مدل مودم‎ها این است که مودم‎ فیبر نوری از پورت و کانکتورهای مدرن و بهتری در قیاس با مودم‎های معمولی استفاده می‎‌کند. با توجه به این موضوع، جهت راه‎اندازی مودم‎های فیبر نوری شما باید کابل‎های کانکتور جدیدی را خریداری کنید.

2. تفاوت مودم فیبر نوری با مودم های معمولی از نظر قیمت

در خصوص تفاوت مودم فیبر نوری با مودم های معمولی طبیعی است که قیمت مودم‎های فیبر نوری بالاتر از مودم‎های معمولی باشد. با توجه به سرعت بالاتر، امنیت بهتر، پهنای باند بیشتر، صدای واضح‎تر و … طبیعتا قیمت خرید و نصب مودم‎های فیبر نوری بالاتر خواهد بود.

مجموعه تلکام برنا در ” خرید تجهیزات اکتیو فیبرنوری ” از جمله مودم با اعتباری چند ساله در خدمت شماست.

مودم فیبر نوری یا مودم معمولی کدام مورد بهتر است؟

برای اینکه بتوان مودم ‌های فیبر نوری را در به بهترین شکل مورد استفاده قرار دارد، باید با مشورت کارشناسان این حوزه، اجرای زیرساخت‎های مورد نیاز و کابل‎کشی لازم، دسترسی هر چه بهتر به اینترنت را برای خود فراهم کنید.

این روزها در بسیاری از موارد مردم از سرعت مودم‎های معمولی انتقاد می‏‎کنند و از این مودم‌ها رضایت کافی ندارند. از این رو چنانچه از زیرساخت‎های فیبر نوری در ساختمان خود بهره‌مند هستید، استفاده از مودم‎های فیبر نوری برای شما گزینه بهتری خواهد بود. در واقع ” خرید انواع مودم فیبر نوری ” مزایای بیشتری را در اختیار شما قرار می‏‎دهد.

خرید مودم فیبر نوری با کیفیت بالا و قیمت مناسب از مجموعه برنا

در این مطلب به موضوع تقاوت مودم فیبر نوری با مودم های معمولی پرداختیم و این دو دستگاه را به طور کلی با هم مقایسه کردیم. چنانچه قصد خرید مودم‎های فیبر نوری را دارید، بهتر است خرید خود را از شرکت تلکام برنا که سال‎ها در این حوزه فعالیت دارد و اعتبار بالایی نیز در میان عموم کسب کرده، انجام دهید. مجموعه ما علی‌رغم مودم‎های باکیفیتی که ارائه می‎کند، قیمت‎های مناسبی را برای محصولات خود در نظر گرفته است تا همه بتوانند بی‎دغدغه خرید مودم مورد علاقه خود را انجام دهند. در ضمن مجموعه برنا از مزایایی نظیر گارانتی محصول، نصب مودم به صورت سریع و مشاوره رایگان نیز برخوردار است.

سوالات متداول

مودم‎های فیبر نوری چه انواعی دارند؟

مودم‎های فیبر نوری در دو مدل ONT و ONU ساخته و روانه بازار می‎شوند. این مدل‎ها با وجود اینکه شباهت‎های بسیار زیادی دارند، اما در نوع استفاده، محل نصب و کاربردها تفاوت‎های زیادی دارند.

مودم فیبر نوری از نظر ظاهر چه تفاوتی با مودم‎‌های معمولی دارد؟

مودم‎های فیبر نوری و مودم‎های معمولی از نظر ظاهر تفاوت زیادی با یک‎‌دیگر ندارند، ولی از لحاظ نوع پورت و عملکرد کلی، تفاوت‎های آن‎ها بسیار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 10