بهترین مودم برای اینترنت فیبر نوری

معرفی بهترین مودم اینترنت فیبر نوری

مودم فیبر نوری چیست؟

امروزه از مودم فیبر نوری در بسیاری از خانه و محیط های کاری استفاده می شود. این مودم ها، نسل پیشرفته ای از مودم هستند که کارایی و عملکرد بهتری نسبت به مودم های معمولی دارند. در این مطلب قصد داریم در مورد کارکرد این مودم ها، معرفی بهترین مودم فیبر نوری و انواع آنها و تفاوت این مودم ها با مودم های معمولی توضیحات دهیم. پس ما را همراهی کنید.

شرکت انتقال امواج نوری برنا یکی از معتبرترین ارائه دهنده‌های خدمات اکتیو شبکه در ایران و فروشنده تجهیزات اکتیو شبکه و تولید کننده انواع کابل فیبر نوری و کابل های درآپ و فروش انواع مودم فیبرنوری در کشور با مجهزترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات اجرایی است. همچنین مجموعه با هدف ارائه مناسب‌ترین تعرفه خدمات پذیرای اجرای انواع پروژه‌های مخابراتی و زیر ساختی است.

خرید انواع مودم فیبر نوری

خرید انواع تجهیزات مخابراتی

آیا مودم فیبر نوری با مودم معمولی فرق دارد؟

مودم فیبر نوری به عنوان مدرن ترین انواع مودم شناخته می شود. این مودم ها کارایی فوق العاده ای دارند. عملکرد آنها با وجود اتصالات فیبر نوری تکمیل می شود. سرعت بالا در انتقال داده های صوتی و تصویری، افزایش پهنای باند شبکه، امنیت بهتر و… از جمله مزیت های استفاده از مودم های فیبر نوری می باشند. بهترین مودم های فیبر نوری در دو دسته ONT و ONU تولید و دسته بندی می شوند. کارایی و عملکرد این دسته مودم ها تقریبا یکسان است اما در واقع تفاوت هایی دارند. از مودم های ONT بیشتر در شبکه هایی تحت پروتکل FTTH استفاده می شود. در مقابل مودم های فیبر نوری ONU در پروتکل های شبکه FTTTB مورد استفاده قرار می گیرند.

 به بهترین مودم فیبر نوری در اصطلاح UFB نیز گفته می شود. UFB مخفف عبارت Ultra-Fast Broadband می باشد. در مودم های اینترنت فیبر نوری به جای سیگنال های الکترونیکی از سیگنال های فیبر نوری استفاده می شود. اینترنت فیبر نوری سرعت انتقال داده، دانلود و آپلود بسیار بالایی دارد و برای ارتباط سیستم به مودم های فیبر نوری نیاز دارد. از آنجایی که مبحث شبکه های FTTH از اهمیت بیشتری برای کاربران برخوردار است. بنابراین در ادامه بیشتر به بررسی بهترین مودم فیبر نوری از نوع ONT خواهیم پرداخت.

بررسی تفاوت های بهترین مودم نوری در انواع ONT و ONU

همانطور که گفته شد، بهترین مودم فیبر نوری به دو دسته کلی ONT و ONU تقسیم بندی می شوند. مودم های ONT مورد استفاده بیشتری قرار می گیرند. در واقع این مودم ها تحت شبکه های FTTH عملکرد خود را ارائه می دهند. مودم های خانگی و اداری در مقیاس های کوچک و با تعداد کاربر پایین، همه از این دست مودم ها به شمار می روند. در مقابل مودم های ONU برای مجتمع های تجاری و مسکونی بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. این مودم ها قادر به کنترل از راه دور هستند و در شرایط آب و هوایی مختلف، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.

معرفی بهترین مودم فیبر نوری و مودم های VDSL و ADSL

همانطور که می دانید، روند تکاملی تولید و ساخت بهترین مودم فیبر نوری شامل سه مرحله می باشد. در واقع مودم ها به طور کلی به سه دسته ADSL، VDSL و فیبر نوری تقسیم می شوند. در قسمت های ابتدایی محتوا در مورد مودم های فیبر نوری توضیحاتی ارائه کردیم. در ادامه به بررسی 2 نوع مودم دیگر پرداخته و سپس تفاوت های آنها را بیان خواهیم کرد.

  • مودم های ADSL: این مودم ها به عنوان قدیمی ترین انواع مودم اینترنتی شناخته می شوند. نحوه کارکرد این مودم ها با استفاده از خطوط تلفن ثابت بود. البته عملکرد آنها به گونه ای بود که اختلال یا نویزی در ارتباط های تلفنی شما ایجاد نکند. از مزیت های استفاده از مودم های ADSL می توان به اتصال آسان و هزینه نصب کم اشاره کرد. زیرا در این مودم ها اتصال به وسیله همان خطوط تلفن انجام می شود. البته سرعت اتصال، انتقال داده و پهنای باند شبکه در این مودم ها، به نسبت مدل های جدید مودم کمتر است. در واقع سرعت اتصال و انتقال داده در این مودم ها به فاصله آنها از دکل های مخابراتی نسبت عکس دارد.
  • مودم های VDSL: این مودم ها به عنوان نوعی از بهترین مودم فیبر نوری شناخته می شوند. در واقع عملکرد آنها علاوه بر اتصال از طریق کابل های مسی، به کابل های فیبر نوری نیز نیاز دارد. در این مودم ها، علاوه بر خطوط تلفن از کابل های فیبر نوری به عنوان مرکز توزیع خطوط مشترکان استفاده می شود. سرعت اتصال و انتقال داده در مودم های VDSL خیلی بهتر از انواع ADSL و تقریبا 5 تا 10 برابر آن برآورد شده است. در واقع این مودم ها، به عنوان بهترین مودم های پرسرعت بر مبنای کابل شبکه می باشند.

تفاوت مودم فیبرنوری

تفاوت انواع مودم فیبر نوری و مودم های ADSL و VDSL

با توجه به خصوصیات و ویژگی هایی که برای بهترین مودم فیبر نوری و انواع ADSL و VDSL ذکر کردیم، می توان به وجود تفاوت هایی در این انواع مودم پی برد. در این قسمت از محتوا، سعی داریم تا تفاوت های موجود در انواع مختلف مودم ها را بررسی کرده و مزیت استفاده از بهترین مودم فیبر نوری را بیان کنیم. این تفاوت ها عبارتند از:

  1. بهترین مودم فیبر نوری پهنای باند بیشتری برای مشترکان شبکه فراهم می کند. مودم های VDSL از لحاظ ایجاد پهنای باند در رده دوم و مودم های ADSL نیز در رده سوم قرار دارند.
  2. سرعت دانلود در بهترین مودم فیبر نوری بسیار بیشتر از انواع ADSL و VDSL می باشد.
  3. سرعت آپلود فایل های صوتی و تصویری در بهترین مودم فیبر نوری چندین برابر بیشتر از دیگر انواع مودم می باشد.
  4. امنیت موجود در شبکه های بهترین مودم فیبر نوری بسیار بالاتر از انواع قدیمی مودم های اینترنتی می باشد. بنابراین شما با استفاده از مودم های فیبر نوری می توانید از امنیت اطلاعات خود مطمئن باشید.
  5. در مودم های ADSL هرچه فاصله از دکل های مخابراتی بیشتر شود، سرعت اتصال و انتقال داده کاهش خواهد یافت. اما در بهترین مودم فیبر نوری انتقال داده و سرعت اتصال هیچ ربطی به فاصله از دکل های مخابراتی ندارد.

به طور کلی می توان گفت، استفاده از بهترین مودم فیبر نوری با وجود مزیت های فراوان، بسیار برای شما به صرفه خواهد بود. ممکن است هزینه راه اندازی و نصب تجهیزات فیبر نوری کمی گران تر از سایر مودم ها باشند، اما مزیت های فراوانی برای شما در پی خواهند داشت که بسیاری از هزینه های جاری را جبران خواهند کرد.

راهنمایی برای خرید بهترین مودم فیبر نوری

خرید مودم فیبر نوری از درجه بالایی از اهمیت برخوردار است. برای خرید بهترین مودم فیبر نوری باید اطلاعاتی در مورد مشخصات و قابلیت های آن داشته باشید. در ادامه به معرفی بهترین و پرکاربردترین مودم های فیبر نوری پرداخته ایم.

معرفی انواع  مودم و خرید مودم فیبر نوری مناسب

  • مودم Huawei ONT 1 port HG8546 M: این مودم یکی از انواع بهترین مودم فیبر نوری می باشد. این مودم دارای 4 پورت شبکه LAN می باشد. همچنین دارای 2 عدد پورت USB و یک عدد پورت RJ11 می باشد. قدرت اتصال و انتقال داده در این مودم بسیار بالاست و از انواع کم مصرف مودم به شمار می رود. این مودم دارای 2 عدد آنتن خارجی می باشد. ( خرید مودم فیبرنوری هواوی 8546 )
  • مودم Huawei ONT 2 port HG8346 M: این مودم به عنوان یکی از انواع بهترین مودم فیبر نوری شناخته می شود. آنتن این نوع مودم از نوع داخلی می باشد و دارای 2 پورت تلفنی است. تعداد پورت های شبکه در این مودم به 4 عدد می رسد. این مودم از شبکه های USB  و WIFI پشتیبانی می کند. وجود نشانگر ال ای دی نیز از دیگر مزیت های این دستگاه محسوب می شود. این مودم قابلیت کاهش مصرف 25 درصدی انرژی را دارد. ( مشاهده مشخصات و خرید مودم فیبرنوری هواوی 8546 )
  • مودم Huawei ONT 1 port HG8245 C: این مودم دارای پورت های اترنت، USB، وای فای، فیبر نوری و… می باشد. این مودم از بهترین و پر مصرف ترین مودم های فیبر نوری موجود در بازار است. ( مشاهده مشخصات و خرید مودم فیبرنوری هواوی 8546 )
  • مودم HUAWEI HG8245 Q2: یکی دیگر از انواع بهترین مودم فیبر نوری این مودم می باشد. سرعت باند و قدرت آنتن بالا از ویژگی های این مودم به شمار می روند. این مودم دارای پورت های اترنت، USB، تلفن و… می باشد. ( مشاهده مشخصات و خرید مودم فیبرنوری هواوی 8546 )
  • مودم Huawei ONT port HG8245 H: این مودم به پورت های اترنت، وای فای، USB و… مجهز است و از این طریق سرعت اتصال و انتقال داده خوبی را برای شما فراهم می کند. قدرت آنتن این مودم نیز بسیار بالاست و دارای ضمانت نامه معتبری می باشد. ( مشاهده مشخصات و خرید مودم فیبرنوری هواوی 8546 )

نکات مهم در خرید مودم فیبر نوری

در هنگام خرید مودم فیبر نوری باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. برای مثال میزان استفاده شما از اینترنت و محدوده سرعت مورد نیاز، از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب و خرید یک مودم فیبر نوری می باشند. همچنین تعداد مشترکانی که قرار است از مودم استفاده کنند نیز جزء نکات قابل توجه و اساسی می باشد. پس بهتر است در ابتدا ویژگی های یک مودم و قابلیت های آن را مد نظر قرار داده و سپس جهت خرید آن اقدام نمایید.

بهترین مودم فیبر نوری کدام است؟

به طور کلی می توان گفت خرید بهترین مودم فیبر نوری یکی از مهمترین ملزومات در عصر جدید به شمار می رود. همانطور که می دانید، عصر جدید، عصر تحول و تکنولوژی است. در این بازه زمانی، هر چقدر به سطح بالاتری از فناوری دسترسی داشته باشید، می توانید با استفاده از آن پل های جدیدی برای پیشرفت خود بسازید. یکی از جدیدترین راه های دسترسی سریع به اطلاعات روز دنیا در عرصه های مختلف، استفاده از مودم های فیبر نوری می باشد. بنابراین شما با نصب تجهیزات فیبر نوری می توانید زمینه پیشرفت خود در زمینه تحصیلی، کاری و… را فراهم نمایید.

سوالات پر تکرار

مودم فیبرنوری چه تفاوتی با بقیه دارد؟

مودم فیبر نوری دارای پورت های خروجی و ورودی مجزا بوده و با مودم های معمولی کابلی یا vdsl تفاوت دارد.

بهترین مودم فیبرنوری بازار کدام است؟

بهتر مودم فیبر نوری بازار در حال حاضر مودم های هواوی است.

  • ویدیو معرفی مجموعه برنا

شرکت انتقال امواج نوری برنا

_

شرکت انتقال امواج نوری برنا بزرگترین شرکت فروش و تولید تجهیزات مخابراتی، طراحی و اجرای پروژه های مخابراتی فیبر نوری و FTTH، نگهداری و تست شبکه و انواع بستر های مخابراتی و حفاظتی در کشور پذیرای شما در پروژه های کوچک و بزرگ است.

گالری تصاویر ما

_

در این قسمت میتوانید تصاویر مربوط به ساختمان انتقال امواج نوری برنا و پروژهای انجام شده توسط مجموعه شرکت را مشاهده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 9