هزینه و دستمزد اجرای فیبر نوری خارج ساختمان

فیبر نوری خارج ساختمان چقدر هزینه دارد؟

یکی از مسائل مهم برای افرادی که به کابل کشی شبکه نیاز دارند، مسئله هزینه های لازم برای دستمزد اجرای فیبر نوری در خارج از ساختمان و محیط های بیرونی می باشد. همانطور که می دانید، مسئله هزینه کابل کشی فیبر نوری در محیط های بیرونی، امری خطیر و نیازمند توجه بسیار است. چرا که در فضای بیرونی کابل ها ممکن است مورد آسیب های بسیاری قرار گیرند. از جمله این آسیب ها می توان به آسیب در مقابل اشعه های فرابنفش، آسیب در مقابل نور و حرارت آفتاب، آسیب در مقابل باران، رعد و برق و… اشاره کرد. البته هزینه لازم برای دستمزد اجرای فیبر نوری با توجه به عوامل مختلفی می تواند متغیر باشد. در این محتوا به بررسی این عوامل موثر بر هزینه خواهیم پرداخت و ملاک های مختلف را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم. پس ما را همراهی کنید.

مشاهده خدمات پسیو شرکت تلکام برنا

بررسی دستمزد اجرای فیبر نوری

بررسی دستمزد اجرای فیبر نوری

بررسی عوامل موثر بر دستمزد اجرای فیبر نوری – دستمزد انجام فیبرنوری چقدر است؟

همانطور که گفته شد، دستمزد اجرای فیبر نوری مقدار ثابت و مشخصی ندارد. در واقع مقدار این دستمزد و هزینه با توجه به شرایط حاکم بر محیط تعیین می شود. عوامل متعدد و مختلفی می توانند در مسئله هزینه کشیدن فیبر نوری تاثیرگذار باشند. در ادامه به بررسی و شرح مهمترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه لازم برای اجرای فیبر نوری خواهیم پرداخت.

  • متراژ مورد نظر: یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر دستمزد اجرای فیبر نوری مسئله متراژ محل مورد نظر می باشد. همانطور که می دانید، برای محیط هایی با مساحت و متراژ بیشتر، کابل و تجهیزات بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین هزینه تجهیزات نسبت به کابل کشی های کم متراژ بیشتر است. از طرفی، تیم تخصصی کابل کشی، زمان بیشتری صرف کابل کشی در محیط های وسیع می کنند. پس بدیهی است دستمزد آنها نسبت به پروژه های کوچک نیز بیشتر باشد. پس به طور کلی می توان گفت که هرچه وسعت مکان تحت پوشش کابل شبکه بیشتر باشد، هزینه اجرای آن نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.
  • نوع کابل مورد استفاده: یکی دیگر از عوامل موثر بر دستمزد اجرای فیبر نوری نوع کابل مورد استفاده در محل می باشد. همانطور که می دانید، کابل ها در انواع و ظرفیت های مختلفی تولید می شوند. نوع مناسب کابل برای یک محیط توسط کارفرمای تیم عملیاتی متخصص مشخص می شود. این فرد با در نظر گرفتن شرایط محیطی، متراژ و میزان استفاده افراد از شبکه کابلی مناسب را انتخاب کرده و با کمک گروه فنی خود، عملیات اجرای پروژه را آغاز می کند. قیمت انواع مختلف کابل های فیبر نوری با هم متفاوت است. کابل هایی که ظرفیت و پهنای باند بیشتری دارند، معمولا نسبت به دیگر کابل ها کیفیت بهتری دارند و گران تر نیز هستند.

انواع کابل فیبر نوری

  • نوع اجرای عملیات: از دیگر عوامل مهم موثر بر هزینه کابل کشی فیبر نوری می توان به نوع اجرای عملیات اشاره کرد. عملیات اجرای فیبر نوری به صورت مدفون در خاک، هوایی و دیواری صورت می گیرد. نحوه اجرای این عملیات ها بر مبلغ و هزینه کابل کشی فیبر نوری تاثیرگذار است. معمولا کابل کشی های زمینی چون به حفر زمین نیاز دارند، گرانتر از دیگر انواع کابل کشی می باشند. البته شرایط دیگری نیز در این مسئله دخیل هستند که می توانند قیمت ها را اندکی متغیر کنند.

«برای مشاهده و خرید انواع کابل فیبر نوری کلیک کنید»

قیمت انواع کابل فیبر نوریبررسی و تخمین هزینه های انواع کابل کشی فیبر نوری

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، دستمزد اجرای فیبر نوری در محیط های بیرونی با توجه به عوامل مختلفی سنجیده می شود و مبنای مشخصی ندارد. اما جهت آشنایی بیشتر شما با قیمت حدودی کابل کشی های مختلف، جداولی را طراحی کرده ایم که آن را برای شما به نمایش خواهیم گذاشت.

جدول تخمین هزینه های اجرای فیبر نوری با توجه به نحوه اجرا

نوع کابل کشیهزینه تخمینی به ازای هر متر
کابل کشی زمینی با دست48 هزار تومان
کابل کشی زمینی با دستگاه ترنچ30 هزار تومان
کابل کشی هوایی25 هزار تومان

جدول تخمین هزینه های اجرای فیبر نوری با توجه به نوع کابل مصرفی

نوع کابل مورد استفادههزینه تخمینی به ازای هر متر
کابل کشی کابل های پر ظرفیت45 هزار تومان
فیوژن با تعداد کر بالا30 هزار تومان
فیوژن با تعداد کر پایین60 هزار تومان
کابل کشی دراپ گرد
کابل کشی دراپ مسطح
کابل کشی دراپ هشتی
کابل کشی کانکتور دار

البته لازم به ذکر است که دستمزد اجرای فیبر نوری با توجه به نوسانات بازار و تغییر نرخ کابل، ممکن است با تغییراتی مواجه شود. بنابراین مبالغ وارد شده در جدول هزینه های حدودی هستند که ممکن است با توجه به تغییر شرایط، دستخوش تغییراتی شوند.

چرا باید دستمزد اجرای فیبر نوری را پرداخت کنیم؟

شاید این سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد که دلیل هزینه کردن برای کابل کشی فیبر نوری در محیط های بیرونی چیست. باید بگوییم هزینه کشیدن فیبر نوری می تواند مزیت های متعددی برای شما داشته باشد. یکی از مهمترین مزیت های کابل کشی فیبر نوری، پهنای باند بیشتر این کابل ها به شمار می رود. کابل های فیبر نوری پهنای باند بیشتری را برای شما مهیا می کنند. بنابراین شما با پرداخت هزینه ای مناسب می توانید، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار شوید. همانطور که می دانید، افزایش پهنای باند شبکه باعث کاهش ترافیک داده می شود. در نتیجه سرعت انتقال داده با افزایش بیشتری مواجه خواهد شد.

عملیات اجرای فیبر نوری

از طرفی پرداخت دستمزد اجرای فیبر نوری باعث ایجاد کابل کشی با دوام و ماندگار برای شما خواهد شد. همانطور که می دانید، کابل های فیبر نوری از جدیدترین کابل های تولید شده برای اتصال شبکه می باشند. بنابراین متریال مورد استفاده در آنها و نحوه ساخت آنها با دانش بالایی انجام شده است. این کابل ها به گونه ای طراحی می شوند که بیشترین مقاومت در مقابل یخ زدگی، حرارت، اشعه های مضر، باران و… را داشته باشند. بنابراین درصد خرابی در کابل های فیبر نوری نسبت به دیگر کابل ها کمتر است. بنابراین هزینه های جاری مانند هزینه های تعویض و یا تعمیر کابل حذف خواهد شد. در واقع شما با صرف هزینه ای متوسط برای دستمزد اجرای فیبر نوری به یک کابل کشی با دوام و ماندگار دسترسی پیدا خواهید کرد.

مشاهده خدمات اجرا و انجام پروژه فیبر نوری شرکت تلکام برنا

  • ویدیو معرفی مجموعه برنا

شرکت انتقال امواج نوری برنا

_

شرکت انتقال امواج نوری برنا بزرگترین شرکت فروش و تولید تجهیزات مخابراتی، طراحی و اجرای پروژه های مخابراتی فیبر نوری و FTTH، نگهداری و تست شبکه و انواع بستر های مخابراتی و حفاظتی در کشور پذیرای شما در پروژه های کوچک و بزرگ است.

گالری تصاویر ما

_

در این قسمت میتوانید تصاویر مربوط به ساختمان انتقال امواج نوری برنا و پروژهای انجام شده توسط مجموعه شرکت را مشاهده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 7 =