انواع کابل دراپ چیست؟

کابل دراپ چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع کابل دراپ دسته ای از کابل های فیبر نوری می باشند که در پروژه های FTTH مورد استفاده قرار می گیرند. این کابل ها در محیط های داخلی و خارجی ساختمان قابلیت نصب و اجرا دارند. همانطور که می دانید، کابل DROP در اصطلاح لغوی به معنای کابل قطره ای می باشد. دلیل این نامگذاری، ظریف بودن این کابل ها نسبت به دیگر انواع کابل می باشد. البته این ظرافت این کابل به معنای عدم استحکام آن نیست. بلکه انواع کابل دراپ از استحکام و دوام خوبی برخوردار هستند.

عملیات کابل کشی با انواع کابل دراپ، حتما باید توسط تیمی متخصص انجام شود. چرا که این کابل ها دارای درجه خمش مشخصی هستند و خم کردن بیش از حد مجاز، باعث اختلال در عملکرد کابل، یا به اصطلاح قطع شدن آن می شود. در نتیجه پهنای باند مدنظر در شبکه کاهش خواهد یافت. کابل های دراپ انواع مختلف و متفاوتی دارند. این تنوع در انواع کابل دراپ به دلیل نصب در مکان های مختلف می باشد. در واقع تیم متخصص با بررسی مکان پروژه و متراژ مورد نظر، مناسب ترین انواع کابل دراپ را انتخاب کرده و برای شما اجرا خواهد کرد.

شرکت انتقال امواج نوری برنا یکی از معتبرترین ارائه دهنده‌های خدمات اکتیو شبکه در ایران و فروشنده تجهیزات اکتیو شبکه و تولید کننده انواع کابل فیبر نوری و کابل های درآپ در کشور با مجهزترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات اجرایی است. همچنین مجموعه با هدف ارائه مناسب‌ترین تعرفه خدمات پذیرای اجرای انواع پروژه‌های مخابراتی و زیر ساختی است.

خرید انواع کابل فیبر نوری

خرید انواع کابل دراپ

معرفی انواع کابل دراپ و کاربردهای آن

معرفی انواع کابل دراپ و کاربردهای آن

کابل های دراپ انواع مختلفی دارند. وجود تنوع در انواع کابل دراپ باعث شده تا مورد استفاده و کاربرد گسترده ای قرار گیرند. در این بخش از محتوا قصد داریم انواع مختلف کابل دراپ که کاربرد بیشتری در کابل کشی شبکه دارند را مورد بررسی قرار دهیم. پس ما را همراهی کنید.

معرفی انواع کابل دراپ پایه اصلی یا FTTH

این انواع کابل دراپ دسته ای از کابل های فیبر نوری پروانه ای شکل هستند. این موارد بیشتر برای استفاده در مصارف خانگی مناسبند. کابل های پایه یا FTTH برای نصب و راه اندازی به پورت های اترنت، پچ کورد ها و آداپتورهایی نیاز دارند. از این اتصال می توان به عنوان اتصال جایگزین برای کابل های کواکسیال یا کابل های تلفن استفاده کرد. این نوع کابل دارای پهنای باند بیشتری می باشد و در نتیجه سرعت انتقال داده در آن بالاتر می باشد.

معرفی انواع کابل دراپ مسطحمعرفی انواع کابل دراپ مسطح

 یکی دیگر از انواع کابل دراپ نوع مسطح آن می باشد. این کابل بین کابل تنه و محل ارائه سرویس مستقر می شود. این کابل می تواند به صورت هوایی و یا دفن در زمین نصب شود. جنس متریال کابل دراپ معمولا از پلی اتیلن است. این کابل ها دارای چند تار فیبر نوری می باشند. معمولا این کابل ها با تعداد 1 تا 2 فیبر نوری تولید می شوند اما نمونه های 12 کر آنها نیز در بازار وجود دارد که انواعی فوق العاده با کیفیت هستند. از مزیت های کابل های تخت می توان به تحمل دمایی بالا، سبک و قابل حمل بودن، نصب آسان، هزینه نصب کم و… اشاره کرد.

معرفی انواع کابل دراپ هشتی شکل

این انواع کابل دراپ، همانگونه که از نامشان پیداست دارای شکلی 8 مانند می باشند. این کابل ها اغلب در اتصالات هوایی مورد استفاده قرار می گیرند لذا از استحکام و انعطاف قابل قبولی برخوردارند. در این کابل ها از تارهای فیبر نوری استفاده می شود تا سرعت انتقال داده در آنها افزایش پیدا کند.

معرفی انواع کابل دراپ گردمعرفی انواع کابل دراپ گرد

انواع کابل دراپ گرد مجموعه ای کابل ها می باشند که در اتصال های هوایی مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل نصب هوایی این نوع کابل ها، باید متریال بدنه آنها به گونه ای انتخاب شود که در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم باشد. متریال مورد استفاده در این نوع کابل اغلب از جنس HDPE می باشد. این نوع کابل ها به عنوان کابل تمام دی الکتریک شناخته می شوند. انواع کابل دراپ گرد مقاومت خوبی در برابر حرارت از خود نشان می دهند و از کشش و انعطاف پذیری خوبی نیز برخوردارند. این کابل ها معمولا از تعدادی فیبر تشکیل می شوند تا استحکام فیزیکی آنها در شرایط مختلف آب و هوایی را افزایش دهد.

معرفی کابل دراپ ایندور

انواع کابل دراپ ایندور، برای مصارف داخلی به کار برده می شوند. معمولا در منازل یا ساختمان های اداری که پهنای باند شبکه کمتری دارند، از این سیستم استفاده می شود. در این کابل ها تارهای فیبر نوری وجود دارد که پهنای باند شبکه را افزایش داده و باعث کاهش حجم ترافیک داده خواهند شد. این کابل ها قابلیت خمش کمی دارند. از مزیت های این انواع کابل می توان به هزینه کم، نصب آسان و کیفیت بالای آنها اشاره کرد. انواع کابل دراپ ایندور به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه در مورد آنها توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

کابل فیبر نوری

  • کابل های دراپ رایزری: این کابل ها از کابل های با کیفیت به شمار می روند. تعداد اتصال کر در این کابل ها می تواند به عدد 144 نیز برسد که مقداری شگفت انگیز می باشد. در واقع می توان گفت این کابل می تواند امکان توزیع شبکه در تمامی قسمت ها و طبقات ساختمان را فراهم کند. به طور کلی یک کابل رایزر به یک کابل نوری در فضای باز متصل می شود. سپس از طریق یک واسطه بالابر به طبقات بالای ساختمان منتقل می شود. این کابل ها دارای ماژول می باشند و به یک پریز مشترک متصل می شوند.
  • کابل های دراپ میکروداکت: کابل های میکروداکت از مدرن ترین انواع کابل دراپ به شمار می روند. این نوع کابل ها از قابلیت انعطاف پذیری بالایی برخوردارند و می توان آنها را به راحتی نصب کرد. از طرفی این کابل ها، قابلیت ارتقاء سرعت شبکه را دارند. همچنین دارای استحکام خوبی هستند و در شرایط مختلف از خود مقاومت خوبی نشان می دهند.
  • کابل های دراپ کانکتور دار: این انواع کابل دراپ نیز برای مصارف داخل ساختمان کاربرد ویژه ای دارند. در این نوع کابل، عملیات توزیع شبکه با استفاده از یک رابط الکتریکی که در اصطلاح کانکتور خطاب می شود، صورت می گیرد. کانکتورها انواع مختلفی دارند و می توانند به طور موثری روی افزایش پهنای باند شبکه تاثیرگذار باشند.

مزیت ها و کاربردهای انواع دراپ کابل

مزیت ها و کاربردهای انواع دراپ کابل

انواع کابل دراپ، مزیت ها و کاربردهای متنوعی دارند. این کابل ها قابلیت نصب در خانه و فضای بیرون را دارند. معمولا کابل هایی که برای محیط های بیرونی طراحی می شوند از متریال هایی مقاوم تر تشکیل می شوند. چرا که کابل های هوایی اکثرا در مواجهه با باران، نور خورشید، اشعه های مضر و… قرار دارند. بنابراین باید جنس آنها به گونه ای طراحی شود که با وجود چنین شرایطی، ماندگاری بالایی از خود ارائه دهند. از مزیت ها و کاربردهای کابل دراپ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

هزینه نصب کابل دراپ

  • همانطور که می دانید، انواع کابل دراپ در لایه درونی خود، تارهای فیبر نوری دارند. تارهای فیبر نوری می توانند باعث افزایش پهنای باند و کاهش ترافیک داده شوند. بنابراین با استفاده از این کابل ها می توان سرعت انتقال داده در شبکه را افزایش داد.
  • این کابل ها دارای انواع متنوعی هستند که در فضای خانه و بیرون خانه قابلیت نصب و بهره برداری دارند. بنابراین با توجه به فضایی که این کابل ها در آن مورد استفاده قرار می گیرند می توان نوع کابل را تعیین کرد.
  • انواع کابل دراپ دارای قطر مناسبی می باشند و حمل و نقل آنها کار سختی نیست. به علاوه هزینه نصب آنها نیز ارزان تر از سایر موارد می باشد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت با استفاده از انواع کابل دراپ می توان علاوه بر بهره مندی از کیفیت بالای اتصال شبکه، از هزینه مناسب و نصب آسان نیز بهره مند شد.

بررسی جدول تخمینی هزینه های انواع کابل کشی

معمولا هزینه های اتصال و نصب انواع کابل دراپ و معمولی معیار ثابت و خاصی ندارد. در واقع عوامل مختلفی می توانند روی این مبلغ تاثیرگذار باشند. متراژ مورد نظر برای کابل کشی، نوع کابل انتخابی، نوع کابل کشی و… از جمله عوامل تاثیرگذار بر این هزینه ها به شمار می روند. با این حال برای اطلاع کلی شما از قیمت حدودی هزینه های کابل کشی، جدولی طراحی کرده ایم که آن را برای شما به نمایش خواهیم گذاشت.

نوع کابل کشیهزینه حدودی به ازای هر متر
کابل کشی حفاری به وسیله دستگاه ترنچ30 هزار تومان
کابل کشی حفاری با دست48 هزار تومان
کابل کشی با کابل های پر ظرفیت45 هزار تومان
کابل کشی هوایی25 هزار تومان
فیوژن با تعداد کر بالا30 هزار تومان
فیوژن با تعداد کر پایین60 هزار تومان

لازم به ذکر است، تمامی این هزینه ها تخمینی هستند و ممکن است با در نظر گرفتن شرایط، هزینه ها دچار کمی تغییر شوند. بنابراین شما می توانید برای خرید انواع کابل فیبر نوری و خرید انواع کابل دراپ، از مشخصات این جدول استفاده کنید.

انواع کابل درآپ چه بود؟

به طور کلی می توان گفت، انواع کابل دراپ برای مصارف مختلفی مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرند. شما برای نصب و اتصال تجهیزات دراپ به یک تیم فنی متخصص نیاز دارید. تیم فنی با بررسی شرایط و امکانات موجود در منطقه مورد نظر، نیاز شما را شناسایی کرده و از مناسب ترین تجهیزات برای رفع نیاز شما استفاده خواهد کرد. به علاوه نحوه اتصال و رعایت ایمنی آن از موارد مهم به شمار می رود. کابل های دراپ در انواع گرد، تخت، هشتی، ایندور و… مورد استفاده قرار می گیرند. هر کدام از کابل های نامبرده، ظرفیت و مصارف معینی دارند. امید است، مطالب ارائه شده زمینه آشنایی شما با این انواع کابل را فراهم کرده باشد.

  • ویدیو معرفی مجموعه برنا

شرکت انتقال امواج نوری برنا

_

شرکت انتقال امواج نوری برنا بزرگترین شرکت فروش و تولید تجهیزات مخابراتی، طراحی و اجرای پروژه های مخابراتی فیبر نوری و FTTH، نگهداری و تست شبکه و انواع بستر های مخابراتی و حفاظتی در کشور پذیرای شما در پروژه های کوچک و بزرگ است.

گالری تصاویر ما

_

در این قسمت میتوانید تصاویر مربوط به ساختمان انتقال امواج نوری برنا و پروژهای انجام شده توسط مجموعه شرکت را مشاهده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 11