انواع کابل فیبر نوری اوت دور

انواع کابل فیبر نوری اوت دور برای استفاده در محیط خارجی

در حال حاضر انواع کابل‌های فیبر نوری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای محیط خارجی استفاده کنید. اما باید در نظر داشته باشید که هر نوع کابل دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود است و باید در محیطی که برای آن‌ها ساخته شده‌، استفاده شود. از جمله برخی انواع کابل فیبر نوری اوت دور می‌توان به زیرزمینی، زیرآبی، هوایی و مدفون اشاره کرد. در این مطلب از مجموعه برنا با این کابل‌ها آشنا می‌شویم.

انواع کابل فیبرنوری برای استفاده در محیط خارجی

انواع کابل فیبر نوری اوت دور

کابل فیبر نوری از فیبرهای درون آن محافظت می‌کند. کابل‌های فیبر نوری بسته به تعداد فیبرها و نحوه و مکان نصب آن‌ها انواع مختلفی دارند. برای انتخاب کابل فیبر نوری اوت دور حتما باید دقت کنید. چرا که این انتخاب بر آسانی یا سختی نصب ، نوع اتصال کابل و هزینه آن تأثیر می‌گذارد.

وظیفه کابل محافظت از الیاف در برابر محیطی است که در یک نصب با آن مواجه می‌شود. در محیط اوت دور، بستگی به این دارد که آیا کابل به طور مستقیم دفن شده باشد، به صورت روکار کشیده شده یا حتی در زیر آب قرار گرفته باشد. به همین خاطر، با توجه به محیط نصب این سوالاتی درباره رطوبت، کشش، قرارگیری در معرض مواد شیمایی و بازه دمایی قابل تحمل آن‌ها مطرح می‌شود. این در حالی است که در داخل ساختمان، کابل‌ها برای محافظت از الیاف لازم نیست آن‌قدر قوی باشند. در ادامه با انواع کابل فیبر نوری اوت دور آشنا می‌شویم.

کابل زمینی فیبر نوری

1. کابل‌های زیرزمینی

کابل‌های زیرزمینی معمولا در محیطی نصب می‌شوند که یک فضای 4 اینچی (10 سانتی‌متری) با چندین لوله داخلی برای کشیدن کابل‌ها وجود دارد. در اینجا کابل‌ها برای کشش بالا طراحی شده‌اند و روان‌کننده‌ها برای کاهش اصطکاک در کشش‌های طولانی‌تر استفاده می‌شوند. تجهیزات کششی خودکار که کشش را محدود می‌کند از کابل‌ها محافظت می‌کند. مسیرهای بسیار طولانی یا آنهایی که خمیدگی بیشتری در مجرا دارند ممکن است به کشش‌های میانی نیاز داشته باشند که به لطف خاصیت کششی بالا، برای کابل مشکلی ایجاد نخواهد شد. اتصالات کابل‌های زیرزمینی معمولا در بالای زمین در یک پایه یا در یک طاق زیرزمینی ذخیره می‌شوند.

کابل فیبرنوری دفن مستقیم

2. کابل فیبر نوری اوت دور دفن مستقیم

کابل فیبری نوری مستقیم دفن شده در زیر زمین بدون مجرا قرار می‌گیرد. در اینجا کابل باید به‌گونه‌ای طراحی شود که در برابر سختی‌های خاک مقاومت کند. به همین خاطر، بافت این نوع کابل مقداری ناهموار است و برای جلوگیری از آسیب ناشی از جویدن توسط جوندگان یا حتی ایجاد خراش توسط خاک و سنگ، روکش محافظ دارد.

به طور کلی، کابل دفن مستقیم مناسب مناطقی است که زمین عمدتا خاکی دارند و در عمقی که کابل قرار می‌گیرد، سنگ کمی وجود دارد. اتصالات روی کابل‌های مدفون مستقیم را می‌توان در بالای زمین در یک پایه ذخیره یا در زیر زمین دفن کرد. شما می‌توانید برای ” خرید تجهیزات شبکه و فیبر نوری ” همین حالا به بخش محصولات مجموعه برنا سر بزنید.

کابل فیبرنوری هوایی

3. کابل هوایی

برخی از کابل‌های فیبر نوری هوایی مانند CAT 5 که در آن کابل‌های فیبر سبک اغلب به کواکس سنگینی که از قبل در محل قرار دارد، به پیام‌رسان‌ها یا کابل‌های دیگر متصل می‌شوند. برخی از کابل‌های هوایی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که مستقیما بدون پیام‌رسان پشتیبانی شوند که به آنها کابل‌های خود نگهدارنده تمام دی‌الکتریک می‌گویند که از سخت‌افزار خاصی روی قطب‌ها برای نگه داشتن کابل‌ها استفاده می‌کنند.

کابل فیبرنوری زیر آب

4. زیر آب؛ یکی از انواع کابل فیبر نوری اوت دور

گاهی اوقات نصب OSP به اجرای کابل‌ها در رودخانه‌ها یا دریاچه‌هایی است که در آن مسیرهای دیگر امکان‌پذیر نیست، نیاز دارد. کابل‌های مخصوصی برای این کار موجود است که برای کار در این شرایط ساخته شده است و حتی سخت‌افزار اتصال زیر آب نیز برای آن‌ها وجود دارد. از آنجایی که برنامه‌های OSP اغلب از طول قابل توجهی از کابل‌ها استفاده می‌کنند، کابل‌ها را می‌توان به صورت سفارش تهیه کرد. شما می‌توانید برای برآورد ” هزینه فیبر نوری خارج ساختمان ” با ما در ” شرکت برنا ” تماس بگیرید.

خرید انواع کابل فیبرنوری

خرید انواع کابل فیبر نوری اوت دور از مجموعه برنا

برای دریافت پاسخ کامل‌تر به سوالاتی مانند ” فیبر نوری چیست؟ ” و “چند نوع کابل فیبر نوری اوت دور وجود دارد؟”، می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما در مجموعه برنا تماس بگیرید. در شرکت ما انواع خدمات مربوط به شبکه و تجهیزات فیبر نوری ارائه می‌شود.

سوالات متداول

بهترین کابل فیبر نوری برای استفاده در آپارتمان چیست؟

اگر قصد کابل‌کشی به پشت‌بام را دارید، می‌توانید از کابل هوایی استفاده کنید.

برای استفاده در کارخانه‌ها از چه نوع کابل فیبر نوری استفاده می‌شود؟

با توجه به شرایط، می‌توان از کابل‌های مدفون برای کارخانه‌ها استفاده کرد.

ارزان‌ترین نوع کابل فیبر نوری چیست؟

کابل‌های زیرزمینی معمولا دارای قیمت پایین‌تری هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 − = 0